eindelijk verlof maar contract niet verlengd :(

hallo

ik moet het even kwijt ik ben 17 april uitgerekend en zou 7 maart met verlof gaan maar heb een week eerder gekregen van me baas alleen me contract zou 27 maart aflopen en dat word niet verlengd  ik vind zo oneerlijk ik had het zo naar me zin en vrienden opgebouwd op me werk nou moet ik me collegas erg gaan missen.maar nu kan ik me gaan voorbereiden en genieten van de laatste dingen en straks van de kleine.
(moest ff kwijt )  

liefs tara  

Ik weet het niet zeker maar ik zou eens navragen of dat wel mag. Ten slotte ben je dat met verlof en of dat zo maar mag.
Maar goed hopelijk geniet je van je verlof!!!!!!!!!!

Groetjes bg

Lieve Tara,

Vanaf het moment dat je werkgever weet dat je zwanger bent mag hij je niet onslaan.. Ook mag hij in je zwangerschapsverlof en dat is dus 27 maart je contract niet ontbinden.
Als hij dit wel doet is hij sowieso verplicht je door te betalen en werk te bieden tot 6 weken na je zwangerschapsverlof.

Ik heb me hier erg in verdiept omdat ik bang was dat ook mijn werkgever mijn contrcat niet zo verlengen voor onbepaalde tijd omdat hij wist dat ikzwanger was en heb dus alles uitgezocht. Mijn baas heeft het contrcat echter wel verlengd maar ik kan je dus precies vertellen   hoe het zit.

Als je nog vragen hebt moet je me maar even op msn toevoegen lotdegroot@hotmail.com dat is makkelijker dan via het forum want daar ben ik niet zo vaak.
Een ding is zeker je moet het hier niet bij laten zitten want wat hij doet is tegen de wet in en als je hier op ingaat krijgt hij een probleem.

Ik hoor het wel als je dingen wilt weten..

Lieffs Lot

hoi tara...
Wat vervelend van je baan...
Weet niet wat je voor contract had maar als het voor bepaalde tijd was,
mag je baas dit helaas doen... alleen niet als je een onbepaalde tijd contract had...
Geniet nu eerst lekker van je verlof en straks de baby....
Er komt vast wel weer wat op je pad...
Groetjes bianca

Inderdaad vervelend maar als je een tijdelijk contract had dan staat je baas in zijn recht. Hij ontslaat je namelijk niet. Hij geeft je alleen geen nieuw contract. Helaas niks aan te doen. Je hebt de pech dat de einddatum van je contract zo ongeveer samenvalt met het begin van je verlof. Officieel houdt alles dus op per de 27ste en neemt het uwv het over.

Probeer toch van je zwangerschap te genieten want dat is het allerbelangrijkste! Het uwv betaald 100% tijdens verlof dus financieel zit je voorlopig ok.

gr.Ing

Als je een contract voor bepaalde tijd hebt, hoeft jouw werkgever dit contract NIET te verlengen. Als je een onbepaalde tijd contract zou hebben is het iets anders.
Nu staat jouw werkgever in zijn recht. Zelfs als jij ziek zou zijn, heeft hij dit recht.
Hoe vervelend dit ook voor je is. Ik heb namelijk het zelfde meegemaakt.

Wat je wel even moet doen, is contact met het UWV opnemenof zij de verlofaanvraag van jou hebben ontvangen. Jou werkgever dient namelijk al je gegevens door te sturen om je verlof daar aan te vragen. Wacht hier niet te lang mee, want anders loop je het risico dat je zometeen, als je contract afloopt, zonder geld komt te zitten. Het UWV zal de rest van je verlof 100% uitbetalen totdat je verlof er op zit.

Daarna zul je ongeveer 5 tot 6 weken voordat je verlof afloopt, WW aan moeten vragen bij het CWI.

Nog een tip, als je niet op je uitgerekende datum bevallen bent, dan zet UWV je uitkering stop, neem enkele dagen voor je uitgerekende datum contact met het UWV op om door te geven dat je nog niet bevallen bent. Ik heb dit vorige week zelf ondervonden. Ze brengen je niet op de hoogte hiervan maar stoppen je uitkering gewoon. Nu loop het weer door bij mij, maar toch, leuk is anders. Als je net als mij bijna 2 weken na de uitgerekende datum bent en ineens zonder geld zit.

Ik   hoop dat je een beetje wijs kunt uit mijn advies en dit ter harte neemt. Voorkomen is beter als genezen toch?

Suc6.

Liefs,

Annemiek, 41 weken en 5 dagen

hoi allemaal

bedankt voor jullie lieve hulpindd me baas  hoeft me contract niet verlengen ik heb het goed uitgezocht nu moet mijn werkgever me over dragen aan uwv die betalen mijn verlof door en 3 weken voor mijn verlof afloopt moet ik ww aanvragen.ik ga nu eerst genieten en rustig aan doen.nogmaals heel erg bedankt voor jullie hulp en berichten.ik heb er heel veel aan

heel veel liefs tara

Terug
Bovenaan