eindelijk wat regelmaat?

Het lijkt er op dat we eindelijk wat regelmaat krijgen hier!
Qua voedingen nog niet echt, maar het ritme eromheen wel! ( slapen, wakker zijn, spelen)
Merk aan mezelf dat ik er ook rustiger door word.
Het 's middags in bed slapen gaat nu ook super!
's morgens word ons mannetje tussen half 6 en 6 uur wakker. de ene keer doet hij 4 uur tussen de voedingen maar meestal komt hij na 3 uur weer en vaak begint hij na 2 1/2 uur weer om voeding te vragen. Maar elke avond kom ik toch rond half 9 uit voor de laatste voeding!
Hoop wel dat ik straks voor als ik ga werken Simon met de voedingen om de 3 uur heb!
Hoe is het met de mama's die al zijn begonnen met werken??
Bevalt het weer een beetje?
groetjes Mirjam

Hi,

Is het niet zo dat je regelmaat ook kan geven? Het hoeft niet uit zichzelf te gaan.
Isa heeft heel veel baat gehad bij strikte regelmaat (gecombineerd met inbakeren).
Doordat ze niet wilde eten en het niet lekker met haar ging, waren wij "de weg kwijt", zoals wij dat zeggen.

Een paar weken hebben wij strikte regelmaat ingevoerd: slapen, uitbakeren, in een doek wikkelen, eten, verschonen, aankleden en naar beneden om te spelen. Bij de eerste tekenen van moeheid weer naar boven, uitkleden, inbakeren en slapen. Ik zou niet weten hoe ze dit uit zichzelf had moeten leren. De volgorde hebben wij bepaald.

En nu komt ze ook al vier dagen om dezelfde tijd voor de voeding. Omdat ze eerst nogal onregelmatig at, zijn wij haar ook strikt om de 4 uur gaan voeden. Eerst deden we dat op verzoek, maar dan had ze niet altijd honger. Als ze eerder wakker werd, dan pakten we haar niet uit, maar legden haar dan ingebakerd in de wandelwagen en dan was het ook goed. Pas na 4 uur kreeg ze dan een fles. En nu is het al 4 dagen zo dat ze om 23 uur de laatste fles krijgt en uit zichzelf om 6.00 komt. Dat vind ik heel netjes!

Gr. Tamara.

Meestal vind een kindje wel de regelmaat, maar soms moet je dat inderdaad ook zelf een beetje sturen.
Nu vond ik dat zelf met BV ook wel een beetje moeilijk hoor. de middelste kreeg ook bv en omdat hij niet geweldig groeide wilde ik hem ook zo vaak mogelijk aanleggen. Dan duurt het krijgen van regelmaat ook wel wat langer. pas toen ik wat BV ging vervangen voor FV kwam er wat meer regelmaat in bij hem.
Luuk krijgt al die tijd al FV (BV lukte helaas niet) en was wat makkelijker te sturen tot een duidelijke regelmaat. Hij komt nu echt om de 4 uur en heeft dus ook max om 23 uur zijn laatste fles. Heerlijk.

Maar goed, misschien kun je de voedingen wat rekken in de hoop dat hij daarna misschien wat meer drinkt waardoor de tijd tussen de voedingen wat langer kan worden. Probeer hem af te leiden door gewoon even lekker met hem te kroelen/ spelen of desnoods door hem een speentje te geven.
Zou natuurlijk wel erg handig zijn als je straks moet gaan werken.
Ga je kolven?

Groetjes Suus

nou even kijken of ik nu wel kan reageren, het lukt steeds niet.
Tamara, natuurlijk proberen wij Simon zoveel mogelijk regelmaat te geven, maar ons mannetje was steeds erg overstuur zodra we hem weglegde.
Dat kun je een tijdje aanhoren, maar op een gegeven moment ben je zo moe dat je hem toch weer oppakt en de regelmaat dus verstoord.
Laatst was Justin 2 dagen en een nacht bij mijn ouders, zodat wij even konden bijtanken en die rust heeft Simon erg goed gedaan! Slaapt nu steeds lekker in zijn bedje ( af en toe kost het nog wel wat moeite) en speelt nu vrolijk in de box, hij kan ons nu dus een beetje "loslaten"

Qua drinken nog steeds geen regelmaat hier.
Simon word 's morgens nu steeds tussen 6.45 en 7.15 wakker, maar daarna is het zoeken dan na 2 uur, dan na 3 uur, dan na 4 uur.
Volgende week op het werk heb ik Simon 's morgens bij me dus kan ik hem zelf voeden alleen is hij 's middags bij mijn moeder en hoop ik dat hij om de 3 uur gaat komen!
We wachten af! We zijn in ieder geval ontzettend blij dat ons mannetje weer wat lekkerder in zijn vel zit!

groetjes Mirjam

Terug
Bovenaan