eindelijk weer zwanger maar weer onzekerheid wie kent dit

Hallo allemaal,
ik ben nathalie en moeder van een dochtertje. Ik zal jullie een beetje in het kort mijn probleem vertellen. Ik heb al drie miskramen gehad en heb nu waarschijnlijk de vierde.
ik ben 22 juli gecurriteerd na 8 weken zwanger te zijn geweest meteen daarna werd ik weer zwanger. Op    1 sep  heb ik een nieuwe test gedaan en die was positief dus meteen de gyneacoloog gebeld en ik kon op  2 sep  heen. Alles zag er goed uit de gyn zei dat ik vier en halve week zwanger was. Ik kreeg een afspraak voor 9 sep toen moest ik terug komen. Dus toen zou ik 5.5 week zijn. Kan je dan het vruchtje al zien?  De gyn ging kijken en zag dat er een gezonde aanleg was voor een zwanger schap te zien was maar nu kon hij het vruchtje niet zien hij zei dat hij het wou afwachten tot de week erop. Nu moet ik 16 sep weer heen. Hij zei dat het mogelijk was dat hij dan wel een vrucht kon zien maar ik moest er maar niet op hopen. Het dooierzakje was 0.36 cm weet iemand hoe ver je dan moet zijn? En heeft iemand een reactie hierop of een soortgelijke ervaring gehad en weet jij er iets van wat ik kan verwachten ik weet het echt allemaal even niet meer. Ik hoop dat iemand mij iets meer kan vertellen. Groetjes nathalie
 
Toen ik een echo kreeg (was toen 6 weken en 3 dagen) werd mij vertelt dat hartactiviteit met het echoapparaat te zien was met 5 weken en 4 dagen, en dat er pas vanaf 6 weken en 2 dagen een goede meting kon worden gedaan. Dit schijnt dus afhankelijk te zijn van het echo apparaat.

Met 5,5 week ben je dus zeg maar 5 weken en 3 a 4  dagen, en het kan dus kloppen dat er verder nog niets te zien was behalve een juiste aanleg.

Al met al spannend en probeer gewoon lekker positief te blijven.

Succes.

miep
 
Hoi Nathalie,
Ik heb ook 2x een miskraam gehad, de 1e bij 11,6 wk en de tweede met 6 wk. Omdat de eerste miskraam erg vervelend is verlopen , moest ik bij een volgende zwangerschap een afspraak maken bij de gyn als ik 2 wk overtijd was. Bij de 2e zwangerschap heb ik dat niet gered, bij de 3e zwangerschap heb ik gelijk gebeld( de angst overheerst...)Ik mocht pas een echo maken met 8 wk zwangerschap want dan  konden ze met zekerheid zeggen  dat er een gezonde zwangerschap was of niet.... Toen ik het hartje zag kloppen viel er een beetje angst van mij af. Met 14 wk mocht ik nog een echo maken, en ook deze was goed. Met 35,2wk is onze zoon geboren. Ik denk dat als je eenmaal een miskraam hebt gehad dat de angst er flink ingebakken zit.....bij mij in elk geval wel.. Toch wil ik je een hoop geven dat het toch goed kan zitten, want mijn gyn doet niet eerder echo's dan bij 8 wk, omdat dan pas echt gezien kan worden of het ok is.

Suc6 Gr. Door1
 
Hallo allemaal,

Ik ben Odette en op dit moment zwanger van mijn 2e kindje. Isabelle mijn dochter is in augustus 2 geworden en zij is (als alles goed gaat) 2 jaar en 8 maanden als nr 2 komt.

Overal lees ik dat als je zwanger bent van een 2e je je minder zorgen zal maken of alles wel goed zal gaan. Dit komt doordat je minder tijd zou hebben om er bij stil te staan...

Nou, ik zal wel de uitzondering zijn dan want ik ben er eigenlijk de hele dag wel mee bezig! Elk krampje en druppeltje voel ik en omdat ik heel veel last heb van mijn darmen (en mijn buik dan ook regelmatig erg pijnlijk is) denk ik heel veel na en dan vooral: als het maar goed gaat.. Kent iemand dit gevoel?? Het maakt me erg onzeker en ik ben vooral bang dat het het self-fulfilling prophacy wordt. Bij mijn eerste zwangerschap heb ik er ook zoveel last van gehad en was dan ook blij dat de eerste maanden voorbij waren. Nu lijken de weken/dagen voorbij te kruipen en dat maakt het voor mij niet makkelijker.

Ik heb met 8 weken en 2 dagen een echo gehad en die zag er goed uit, ik moet  dan ook maar positief blijven denken. Gelukkig heb ik over 10 dagen  een nekplooimeting zodat ik weer even gerustgesteld kan worden. (Op die dag de 22e wordt ik 30 en ben ik 12 weken zwanger zou dat een teken zijn??) Kan iemand me zeggen of de onzekerheden die ik voel herkenbaar zijn en wat hebben jullie eraan gedaan om de gedachten stop te zetten of te verminderen??

 
Hoi Odette..

Ik ken het maar al te goed... Ik heb het gehad bij mijn eerste drie en nu ik nog maar net zwanger ben van mun vierde kindje ben ik er de hele dag mee bezig.. idd elk druppeltje en elk steekje maken me onzeker.. Ik had behoorlijke buikpijn rechts en ben daarvoor gister bij de dokter geweest.. mun darmen zitten verstopt en ik heb daarvoor een mild product gekregen om alles weer normaal te laten verlopen.. Ik heb momenten dat mijn borsten heel pijnlijk zijn maar ook weer momenten dat ik aan het tasten ben of ik nog wel wat voel.. om gek van te worden gewoon!! Ik hoop dan ook dat de eerste maanden snel voorbij zijn en alles goed gaat...
pffff dacht niet dat ik me zo druk zou maken, maar ben gelukkig niet de enige..

liefs Bats
 
hallo odette en batsertje,

Ik ben vandaag 8 weken en 1 dag zwanger en ik herken jullie gevoel heel erg!!
Toen ik net wist dat ik zwanger was heb ik 3 nachten enorme krampen gehad. Ik schrok me echt rot. Vanaf die tijd ga ik nog steeds iedere keer met kloppend hart naar de wc omdat ik bang ben dat er bloed te zien is. Af ent oe is het om gek van te worden!
Morgen heb ik de eerste echo en ik hoop dat alles goed is en ook dat ik dan wat rust krijg. De gyn. zei dat krampen geen kwaad kunnen zolang er geen bleodverlies is maar dat is natuurlijk niet echt een geruststellend antwoord.
Maar goed, morgen de echo dus, spannend....

knuffel van kreeftje
 
Terug
Bovenaan