Eindelijk weer zwanger

Aan het begin van het jaar was ik zwanger van ons eerste kindje. Helemaal blij en in de wolken. Jammer genoeg kreeg ik na 8 6 weken een bloeding en werd er door de gynecoloog geconstateerd dat het vruchtje maar 4 weken was.
Dit is voor ons een heftig periode geweest. Maanden verstreken maar zwanger werd ik niet. Ik had wel tips gekregen van de huisarts maar er gebeurde niks. De ongesteldheid was erg onregelmatig en verschoof steeds weken naar voren. Ik wist niet goed meer vanaf welke tijd mijn ovulatie was. In juli ging ik op vakantie zonder partner in de tijd dat ik vruchtbaar was. Ook deze maand zou het weer niks worden, maar blijkbaar ben je 2 dagen ervoor en erna ook nog een beetje vruchtbaar want toen ik een maand later een test deed was deze tot mij grote verbazing positief. Zo ontzettend blij. Inmiddels heb ik mijn eerste echo gehad en ben inmiddels in de 8e week van de zwangerschap en het ziet er goed uit.
 
Hoi Geertje. Wat leuk dat je weer zwanger bent. Hopelijk krijg je nu een hele mooie zwangerschap. Sperma blijft geloof ik inderdaad 48 goed en een eicel 24 uur en misschien door de ontspanning op je vakantie is dat helemaal goed gekomen. Geniet ervan

September 2012 mama
 
Gefeliciteerd meid, ja zwanger worden is geen optelsom... de kans is best klein (20%) dat je zwanger wordt, als je in de goede periode vrijt. Maar je hebt gemerkt dat je ook zwanger kan worden als je niet in de vruchtbare dagen vrijt. Goed zaadcellen kunnen nl 5 - 7 dagen overleven in de baarmoeder...
 
Terug
Bovenaan