Eindelijk weten we wat het wordt!

Dag dames,

Gisteren was dan de grote dag. De dag waar ik me zo druk over aan het maken was. 's Ochtends om half negen 20-wekenecho gehad en daaruit bleek dat alles goed was met het kindje! Viel meteen een last van mn schouders...

Helaas liet het kindje het niet toe om tussen de benen te kijken, en liet de echoscopiste ons naar huis gaan met twijfel... Zij dacht dat het misschien wel eens een jongetje kon zijn. Ze dacht misschien een piemeltje gezien te hebben, maar het zou ook een schaamlipje kunnen zijn. Ik had echt zoiets van... Wat heb ik daar nou aan? Of je weet het of je weet het niet! Zeg dan niks!

Was zo teleurgesteld. Had me er helemaal op ingesteld om meteen lekker te gaan shoppen bij de Prénatal, maar ja, dat ging dus niet door. Het is natuurlijk het belangrijkste om te horen dat je kindje in orde is, maar het is ook zó leuk om te horen wat het nou is!

Gelijk thuis gebeld om zo snel mogelijk een pretecho te laten maken, en wonder boven wonder konden we dezelfde dag al terug bij Ballio in Zutphen. Heel lieve meneer die echt zijn tijd nam om goed te kijken. Van wel twintig kanten heeft hij het bekeken. Het kindje was lekker aan het rondzwemmen en had de beentjes uit elkaar...

Hij zei tegen ons: "De echoscopiste heeft gezegd dat het een meisje is he?" Hij wilde van tevoren namelijk niets weten wat er 's ochtends gezegd was. Helaas.... ze had een jongetje gezegd.. Meteen ging hij verder met kijken en zei: "Nou, als daar een piemeltje zit, dan ben ik een meid"... Lachen met die man..

Nee, het is dus een lief klein meisje!! Ben helemaal in de zevende hemel.

Ha wat grappig!heb het net andersom meegemaakt,ook onze beeb liet tijdens de 17 weken echo niks zien(navelstreng tussen de beentjes)maar hij dacht voor 80%een meisje omdat hij geen balletje zag hangen/zitten,daarna ook nog een pretecho laten doen en wat blijkt:99%een jongen.dus hier net andersom,maar nu zie ik dat ze dus een schaamlipje ook voor piemeltje aan kunnen zien??heb zelf maar aldoor gevoel dat toch een meisje is.maar goed 99%is natuurlijk erg veel,ze moeten de 21ste met de 20 weken echo nog maar eens goed kijken haha
liefs jootje

Ja, inderdaad! Gisteren zei de man bij de pretecho dat hij voor 90% wist dat het een meisje was en ik lekker kon gaan shoppen. 100% garantie geeft hij nooit. Maar hij zei wel dat als hij had getwijfeld, we nog een keer terug hadden mogen komen.

Bij een jongetje, zei hij, is het makkelijker te bepalen want dan zien ze echt een piemeltje en dan kan de echoscopist ook meer garantie geven.

Zou idd gewoon lekker de 20-wekenecho afwachten..

Liefs, Samantha

Ik had mijn 20-wekenecho's bij de gynaecoloog vanwege een ernstige afwijking in een eerdere zwangerschap en deze gynaecoloog is ook erg kundig met echo's. Hij vertelde de vorige keer toen ik zwanger was van een meisje dat je dan een 'hamburger' ziet, dat zijn dus de schaamlippen. Het leek ook echt op een hamburger, haha. Nu ben ik zwanger van een jongetje en dat was veeel duidelijker te zien.

haha een hamburger! wel leuk hoor die verhalen ik moet een dinsdag morgen. vind het echt spannend en mijn gevoel zegt dat het een meisje is. maar ja we zulllen het zien.. ben erg benieuwd maar ook wel weer zenuwachtig. hopen dat alles goed is..

Hoi wij hadden bij de pretecho dat we niet konden zien wat het werd. Je gaat met een bepaalde instelling heen en dan lukt het niet . Gelukkig 4 weken later bij de 20 weken echo was het bij ons ook goed te zien.

Nu lekker shoppen, maar niet teveel he!!!

xx yvonne

ps fijn dat de echo goed was!!

Hoi,

Ik ken het gevoel!

Toen wij in het ziekenhuis waren voor de 20 weken echo had het kindje de beentjes over elkaar met ze navelstreng ertussen. Ze gaf na 2 keer plassen, dansen en springen aan dat ze het nog een keer wilde proberen, maar als het dan nog niet zichtbaar was moesten we toch een pretecho plannen als we het wilde wten.

Ik baalde zo, had al wat winkeldagen ingepland.

Maar gelukkig kon ze het uiteindelijk zien, een jongetje!

Veel plezier met winkelen!

Terug
Bovenaan