Eindelijk zwanger en nu weet ik het niet meer.....

A

Anoniem

Guest
Lieve meiden,

Na 3,5 jaar proberen was ik eindelijk zwanger en dat eindigde in een miskraam, begin 2007. Nu heb ik afgelopen vrijdag 3 testen gedaan (ik geloofde het niet!) en nu ben ik weer zwanger! Aan de ene kant ben ik superblij maar aan de andere kant weet ik het ook even niet meer.

Ben zo moe en voel me hangerig. Ook ben ik opeens zo onzeker en zie het even niet meer zitten. Twijfel aan van alles en nog wat en heb nergens geen zin in en geen energie voor. Ik kan wel de hele dag slapen, zo moe ben ik!

Herkennen jullie dit?

Liefs,
Camel

Gefeliciteerd!!! Klinkt als echt zwanger!!!! Hoort er heel erg bij. Het duurt even voor je het kan geloven, dan de twijfel, kan ik dit wel. Dan de spanning zal het allemaal wel goed gaan, zeker als je een miskraam hebt gehad. Gelukkig heb je nog een maand of 8 om er aan te wennen.

Ik heb dit ook heel erg gehad, en heb dit nu nog wel eens. Het is ook niet niks, een kindje op de wereld zetten, dat opvoeden, en daar verantwoordelijkheid voor nemen. Ik denk dat iedereen dat wel eens heeft, dat het ineens zo veel lijkt (te veel). Zeker als je hormonen zo leuk spelletjes met je gaan spelen in een zwangerschap, is het helemaal niet vreemd denk ik.

Ondanks mijn twijfels zo af en toe, is ons ukkie toch heel gewenst een welkom!!

gr. Petra.
(37+2 wk)

Al ging het zwanger worden bij ons heel gemakkelijk, ik herken heel veel van je gevoelens en onzekerheid! Ineens het idee: "dit is een situatie die ons leven compleet verandert en die je niet meer terug kan draaien". Auto kun je inruilen, huis kun je verkopen, relatie kun je stoppen etc. Maar dit... Het overviel me bij beide zwangerschappen enorm!! Maar zodra ons zoontje in onze armen lag, was er een overweldigend gevoel van "dit komt goed". hopelijk bij 2e straks ook

En wat betreft je gevoel rond ziek zijn etc: als het zwanger zijn je zo ziek en moe maakt, dan roep ik "je bent blij dat er een kindje lrijgt, maar niet blij dat je zwanger bent". waarmee ik bedoel dat het zwanger zijn je op dit moment ziek maakt en dat ziek zijn word je toch ècht niet blij van...
Succes ermee!
Groetjes mira

Klinkt als een typisch gevalletje van hormonen! Al zal de spanning van die miskraam ook zeker meespelen, denk ik. Daar heb ik persoonlijk geen ervaring mee, maar ik herken het helemaal wat je schrijft, hoor!

Ik ben deze hele zwangerschap al behoorlijk ziek, zwak en misselijk en dat doet mijn humeur en psyche echt geen goed. Ik heb veel negatieve gevoelens, heb regelmatig de angst dat er toch iets met het kindje is, heb idd nergens zin en ben het nu al hartstikke beu om zwanger te zijn... Ik herken mezelf af en toe niet meer, bah, wat een krengen hoor, die hormonen.

Veel sterkte, meid!

Groetjes, Karin
19+1 wkn

Terug
Bovenaan