Eindelijk zwanger na lang wachten

<p>Hoi dames, ik moet even mijn verhaal kwijt en zoek herkenning en steun..</p><p>In 2015 werd bij mij PCOS geconstateerd op 1 eierstok. Na een kuur Primolut kwam mijn menstruatie op gang en kwam ik er in oktober 2015 achter zwanger te zijn. Dit was een schok, want we hadden dit totaal niet verwacht maar in juni 2016 is onze dochter geboren. Ongeveer na haar 1e verjaardag begon het bij mijnheer te kriebelen maar dachten destijds: we zien het wel. Na een hele lange tijd lukte het nog steeds niet en zijn we afgelopen december naar het ziekenhuis gegaan. Na nog meer onderzoeken bleek de PCOS op beide eierstokken te zitten en bleek het zaad van mijn vriend ook niet helemaal goed te zijn (ze wilden dat destijds nog een keer testen omdat het misschien een misleidende uitslag was ivm andere factoren, maar hele ziekenhuisgebeuren stond mijn vriend al meteen tegen). Onze optie was IVF. We hebben samen besloten om het niet te doen, hoe moeilijk ook, maar IVF is gewoon een mega zwaar traject en we hadden ook al een dochter rondlopen.</p><p>Na een verdrietige periode en altijd met het gevoel rondlopen dat we zo graag een tweede kindje wilde heb ik dus afgelopen 2 juli na 2 jaar eindelijk een positieve test in mijn handen gehad(voelde me zo gek de laatste tijd, dus vandaar getest) De volgende dag was de test ook positief en 8 juli waren ze overduidelijk. Omdat mijn cyclus zo onregelmatig is mocht ik gisteren voor een echo. De verloskundige zei wel dat er een mogelijkheid was dat er of een hele hoop te zien is of helemaal niks. Op de echo gisteren zag ze alleen een vruchtbaar maar verder niks dus het duidde op een zwangerschap van 4 weken. Over 3 weken mag ik terugkomen want dan verwachten ze meer te zien. Toch voel ik mij onzeker en bang, want ze zei ook dat het ook de andere kant op kan gaan.. wie herkent dit of had ook een te vroege echo om wat te zien en heeft een beetje een positief verhaal? Sorry voor mijn lange verhaal maar moest het toch even kwijt, op dit forum begrijp je elkaar toch iets beter..</p><p> </p><p>liefs.. </p>

Hi! Ik weet niet wat er precies te zien was op de echo. Ik had ook rond de 4 weken een echo. Er was een zwart rondje met daarin een heeeeeeeel klein lichtgrijs stipje te zien. Meer niet. Ook naar huis gestuurd met; het kan alle kanten op. Na 3 weken was er toch echt wel wat te zien; een knipperend hartje! Inmiddels ben ik 17 weken zwanger. 

Bedankt voor je geruststellende reactie! Merk dat er meer typfouten in staan maar hij corrigeert steeds de woorden -.-
er was alleen een vruchtzak te zien, verder niks. Het fijne was wel dat het in ieder geval wel in de baarmoeder zit en niet op een andere plek.. 
Die 3 weken gaan echt verschrikkelijk lang duren, maar hoop echt dat het een goede uitkomst gaat hebben.. het blijft toch in m’n hoofd zitten steeds, ook al probeer ik het ook soms even los te laten en positieve gedachten te hebben.

Oh, die eerste weken wachten zijn echt killing, zelfs als het niet lang geduurd heeft! Dus in jouw geval lijkt het me helemaal een drama, om die weken door te komen :p Het is altijd spannend op t begin, want dan is de kans gewoon het grootst dat er nog iets mis gaat. Het feit dat je testen zo goed oplopen is in ieder geval alvast heel positief! En als je geen idee hebt hoe je cyclus loopt, kan het dus best zo zijn dat je inderdaad nog maar pril zwanger bent, dan is het logisch dat er nog weinig te zien is op een echo. Succes met afwachten, probeer lekker veel afleiding te zoeken, dan gaat de tijd iiiieeetsje sneller ;)

Terug
Bovenaan