Eindelijk zwanger worden na 3 en een half jaar!!!!

A

Anoniem

Guest
Even Voorstellen! en dit is mijn verhaal.

Ik heb een zoontje van 5 en een half jaar oud. En toen hij twee was was ik zwanger van ons tweede kindje dit kindje was niet goed.  Dit zagen ze op de eerste echo.  Ik  werd gelijk  door gestuurd naar het  AMC. voor een vlokkentest. Ik dacht ik ben pas 28 jaar en nu al een vlokkentest, dat krijg je pas als je boven de 35 jaar bent. Ze zagen dat het  kindje anderhalf keer zoveel gromosomen had dan een normaal kindje. We moesten deze zwangerschap ook afbreken. toen ik 14 weken was. Nu zijn we 3 en een half jaar verder en nu is het eindelijk weer gelukt. Na z'n lange tijd. Nu ben ik alleen bang voor de eerste  echo en moet ik nu weer een vlokkentest of vruchtwaterpuntie doen??
Ik ben nu 32 jaar. Wie heeft ook zoiets meegemaakt. Het is een best heftig verhaal.

Groetjes Bloeiende roos

Hoi,

Ik ben in 2003 zanger geraakt en met de echo van 14wk bleek ons zoontje dus ook vele afwijkingen te hebben en heb toen ook een vlokkentest gehad en was toen 26 jr. Ook wij hebben de zwangerschap moeten afbreken met 16wk, was in feb 2004 en in mrt 2004 ben ik weer zwanger geraakt van onze huidige zoon. Toen vonden ze een vruchtwaterpunctie of vlokkentest overbodig omdat bij de eerste ook niet aan de chromosomen lag. Alles ging goed tot na de 21ste week ergens. Want bij de pretecho van 29wk bleek onze zoon een waterhoofd te hebben, weer terug naar AZM en die bestigde dat, ben toen met mijn dikke buik in de MRI-scan geweest, toch maar een vruchtwaterpunctie en daaruit bleek dat hij een aquaductstenose heeft ( zit de buis wat hersenvocht moet afvoeren dicht ). Uit alle onderzoeken OORZAAK ONBEKEND.
Hij is nu helemaal gezond na operatie.

We zijn nu zwanger 5wk+5dg en ik   heb al afspraak staan voor de echo maar ga morgen bellen of ik die dag ook een vlokentest kan laten doen. Dan hebben we over bepaalde afwijkingen meer zekerheid.

Dus als ik jou was zou ik het wel doen.

Succes ermee.

Groetjes van mij

bedankt muizebeest.
Ik dacht dat ik alleen z'n vreemd verhaal had. maar blijkbaar niet.
Jeetje nu ik jou verhaal lees laat ik zeker een vlokkentest of vruchtwaterpunctie doen.
voor alle zekerheid.
Hou je me op de hoogte hoe het verder gaat met je.
Ik ben nu 5 weken + 5 dagen. en mag 9 mei naar de gynecoloog toe. Vind dit wel erg spannend.
groetjes bloeiende roos

Terug
Bovenaan