eindelijk

Hoi,

Na een jaar heb ik dan eindelijk ook een positieve test kunnen doen af gelopen maandag! Maar zit wel met veel vragen. Ik hoef nog niet overal antwoord op en zal ze ook niet nog niet stellen.
Hoe zit dat nou met fruit? Groente moet je goed was voor dat je het eet, maar dat geldt dan toch ook met fruit? Ja rare vraag, maar even voor de zekerheid. Durf geen appels meer te eten....echt een muts.
Kan het al zijn dat ik minder trek ergens in heb. Ik drink normaal graag thee, maar dat is nu ook een beetje over. Kan ook komen omdat ik verkouden aan het worden ben natuurlijk.

Verder kan ik het eigenlijk nog niet geloven dat het echt waar is, maar ik word altijd netjes optijd ongesteld en nu in ene niet, dus dat zegt wel genoeg en die testen ook. Maar 17 april al een eerste echo en dan weten we het zeker!

Groetjes,
Nanny

nanny van harte gefelicteerd met jullie zwangerschap!!!
Je vraag mbt fruit is heel simpel, dat mag je gewoon eten. Is juist goed voor de pitamientjes. Was het wel goed, en met een appel kan je de schil er gewoon afhalen hoor:)

Als je nog meer vragen hebt kan je ze hier stellen maar je kan ook een vraag bij de zoekfunctie intikken en dan komen er vanzelf topics naar voren met veel informatie.

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik lees tussen de regels door dat dit de eerste keer is?

De eerste tip: koop een goed zwangerschapsboek! Bijv. 'Veilig zwanger' van Mariel Kroon. Daar heb je je hele zwangerschap lol van. Daar staat alles in wat je  wilt en  'moet' weten.  Er is ook 'veilig bevallen' en goeie aanvullen voor de laatste fase van je zwangerschap.

Fruit moet je inderdaad ook goed wassen voor je het eet. Of schillen natuurlijk. Geniet dus lekker van een appeltje, maar wel even goed afwassen!
Het kan heel goed dat je al minder trek hebt. Beide zwangerschappen (dit is mijn 2e) had ik al dezelfde week (na bevruchting) minder trek in eten. Echte misselijkheid kwam later, maar er was direct al een verandering.

Geniet van je zwangerschap!

Groetjes, Marisa

Hoi Nanny

Van harte proficiat!!! Hartstikke leuk!!

Inderdaad moet je fruit ook even wassen. Ik ben zwanger van de tweede,
en na de eerste zwangerschap ben ik automatisch al m'n fruit blijven wassen,
je bent het dus ook snel gewoon hihihi!

Verder geen rauw vlees, en leverworst maar met mate (vitamine a, daar mag je maar een boterha van..) Drop verhoogt je bloeddruk ( ik heb juist een heel lage bloeddruk, dus neem zo af en toe een zout dropje) en zo mag je wel meer dingetjes niet eten.

Jaaaa je smaak veranderd vrijwel direct. Tenminste; bij mij was dit beide keren wel zo.
Bij de eerste moest ik overgeven bij het ruiken van brood (bakker..... erg lastig!)
en vleeswaren (slager; ook niet handig haahha)
Bij deze heb ik weinig trek in macaroni/ spagetti met tomatensaus; bah..
Typisch is dat he!?
Ook at ik niet bij de eerste, maar vrat ik!!! Alles! Een koekje?? Nee twee dozen!!
Hele zakken chips, chocolade etc etc.
Bij deze heb ik juist geen trek in tussendoortjes. Een koekje; dan heb ik echt genoeg!
Ook je geur veranderd snel!
Bij beide zwangerschappen vind ik de axe van m'n man zo giga stinken!!!
Dat ik het eerste uur na de gespoten deo/ douchebeurt bij hem wegblijf hahhahaaha.
Ander geurtje helpt overigens niet; alle mannenbadschuim stinkt...

Heel veel geluk hoor je verdere zwangerschap!
Geniet er van!

Gefeliciteerd!

Dat van die thee, dat ken ik. Ben echt een enorme theeleut... tot ik zwanger werd. Vooral de eerste weken moest ik er niet eens aan denken!
Nu is het ergste er wel vanaf, maar drink ik 'nog maar' twee mokken vruchtenthee per dag. Andere soorten thee, daar moet ik nog steeds niet aan denken. Drink nu vooral spa rood in plaats van thee.

Hallo,

Dank jullie wel voor de felicitaties! Jullie zijn echt de eerste (op mijn vriend na dan) die het weten. Had vanavond mijn moeder aan de telefoon. Die weet dus wel dat we al naar het ziekenhuis waren geweest, maar dit nog niet. Had er echt moeite mee hoor. Maar eerst even de echo afwachten.
Ja nu ga ik weer met een gerust hard aan een lekker appeltje. Daar heb ik wel trek in, net als die kiwi's. Altijd al gevonden hoor. Van de thee baal ik wel, maar ja hoort erbij. Grappig ik zat laatst ook aan spa rood te denken, terwijl ik dat normaal alleen drink als we uit eten gaan, zou nu zo een fles willen leegdrinken haha
Ik ga er zeker van genieten, en als ik vragen heb zal ik ze zeker stellen, van onzekerheid wordt je ook niet vrolijk van.

Groetjes

Hallo Nanny,

natuurlijk gefeliciteerd.

Maar ik wilde je even wat vragen : je bent nog niet zo lang zwanger begrijp ik. Heb je er al overna gedacht om mee te doen met moeders voor moeders. Een zeer goed doel.
En dat kan ook redelijk anoniem, zodat niet de hele buurt het meteen weet.

En wat betreft eten en drinken : op deze site vindt je een lijst met do en don'ts. Hier vind je tips over wat wel en niet te eten. En als je iets opeens niet meer lekker vind, nou prima, er is vast wel iets anders wat je nu graag eet of drinkt.
Bij mij veranderd dat van week voor week. Eest graag pasta op het brood, nu alleen nog maar jam. Dat veel fruit en nu veel chocolade. Ach ja het went, gewoon lekker aan toe geven. Maar eet wel verstandig, niet voor 2, en snoep niet te veel want die kilo's blijven wel zitten.

Veel succes en geniet er lekker van.

Groeten Jeanine

Terug
Bovenaan