Eisprong 100% zeker weten zwanger?

A

Anoniem

Guest
Hoi lotgenootjes,
Ik heb eens een vraag als je 100% zeker weet wanneer je je eisprong hebt en je doet daar flink je best om zwanger te worden, is het dan ook zo dat je zeker weten zwanger moet zijn dan. Of zijn er genoeg mensen die weten wanneer hun eisprong is en die net zo goed vele pogingen moeten doen wil het raak zijn. Tja een beetje dom misschien maar ik vraag me dat gewoon heftig af hoe dat dan zit.
Bedankt alvast in ieder geval en iedereen heel veel succes met jullie droom waarmaken

Hoi,

Was dat maar waar. Het blijft altijd afwachten. Bij mij heeft de gyn 2 maanden lang mijn cyclus gevolgd, wist dus ook precies wanneer ik mijn eisprong moest hebben, maar ben tot op heden nog niet zwanger.

Succes!

Groetjes mam van 5

Tussen wat huishouden door en met mijn zoontje bezig weer even gekeken. Goh bedankt voor je reactie zeg. Ik zit nu in ronde vier met een hele duidelijke eisprong. Zo duidelijk kan er niet omheen. Maar tot op heden niet zwanger. Bij mijn zoontje was het in ene keer raak dus ging ik me afvragen of alles dan toch wel goed was. Tja stom he. Je leest zo veel maar dat dan net niet. Nou bedankt en ook heel veel succes.
Groetjes the mama

Hoi,

Als alles meezit, je precies op het goede moment vrijt en je beide gezond bent, dan nog heb je per eisprong maar 15% kans op een zwangerschap...helaas!

Aha, jeetje, zo simpel als dat het bij de vorige is gegaan hoeft het dus niet te zijn. Ik vind dit echt een opluchting. Dan kan ik alle angsten die ik in mijn hoofd had gehaald weer in de prullenbak gooien. Je haalt zo snel vanalles in je hoofd. Vooral als je het zo graag wilt. En omdat ik nu weet hoe heerlijk ik het vind en hoe speciaal het is om moeder te zijn vind ik het nu nog moeilijker om het los te laten.   Ben er zoveel mee bezig. Te veel en ik maak mezelf wijs dat ik met andere dingen moet bezig zijn met hier en nu.En ik zorg ook echt wel voor afleiding. Allerlei dingen doen.  Maar ik kan het gewoon niet losmaken uit mijn hoofd. Misschien wel erg herkenbaar voor anderen misschien ook niet. En toch vertel ik mezelf dan "kom op dat gebeurd heus wel"ben gewoon niet zo goed in mezelf dingen wijsmaken. Mijn verstand zegt het ene en mijn gevoel schreewt ik wil zwanger worden!!! nu nu nu.....
Dan heb ik zo'n hekel aan mezelf. Voel ik me net een klein ding. Zo'n godswonder kan je niet afdwingen. Dus moet ik ook niet doen.
Herkenbaar
The mama

ZEKER herkenbaar!

Ik heb nog geen kindje en ben juist weer jaloers op jou dat het al een keer gelukt is dus dat er eigenlijk geen reden zou zijn dat het nu niet zou kunnen lukken!

Als je een tijdje op dit forum leest en allerlei verhalen hoort van vrouwen die al in ronde 9 of 10 zitten (en dan heb ik het nog niet over het forum van de nog langduriger verhalen) kan je het misschien weer wat relativeren. (het hielp mij tenminste wel)

Ook staat er op www.zwangerschapsforum.nl een prachtig filmpje over de bevruchting zodat je ziet dat het inderdaad een Godswonder is waarbij  het op zoveel punten fout kan gaan dat  we er niet te makkelijk over moeten denken.

Heeeeel veel succes met geduld hebben!!
Groetjes Olivia
(ronde 7, eerste kindje)

Terug
Bovenaan