Eisprong altijd voelbaar?

A

Anoniem

Guest
Hebben jullie altijd jullie eisprong gevoeld? Ik ben namelijk in Oktober 2005 gestopt met de pil en pas echt voor een baby gegaan in Maart 2006. Ik heb de keer nadat ik met de pil ben gestopt echt overduidelijk mijn eisprong gevoeld: ik stond krom van de pijn te koken in de keuken. Daarna heb ik nooit meer wat gevoeld en dat maakt me een beetje bang. We zijn nu bezig met ronde 4 en ben al doodsbang dat ik onvruchtbaar ben. Het lijkt wel gewoon te mooi om waar te zijn om ooit zwanger te worden. Vooral als je allemaal ronde buiken om je heen ziet groeien en alleen maar jaloers kan wezen. Overal waar ik ben zijn ze...

He Janine22,

Ik voel met je mee....Toen ik nog de pil stopte voelde ik elke maand mn eisprong. Nu ben ik gestopt met de pil (zit dus in ronde 1) en ik heb helemaal NIETS gevoeld. Maak me dus ook wel een beetje zorgen maar troost me met het feit dat ik net gestopt ben met de pil en mn lichaam dus in de war is...

Je kan voor de zekerheid een ov test kopen dan weet je of je een eisprong hebt.

Succes ermee.

Knufje

Meiden, laat ik jullie meteen maar uit de angst helpen. slechts een zeer kleine minderheid van de vrouwen voelt haar eisprong. Ik zelf niet, nooit gehad en ben al 3 jaar van pil af. dus geen zorgen. Als je menstrueert heb je ook eisprong. En als je ook nog eens regelmatige cyclus hebt is er helemaal geen zorg. En gezien het feit dat je zo jong bent kun je voor 99% zeker zeggen dat je gewoon gezond en vruchtbaar bent hoor. Sterker nog, tot je 25e bent je op je vruchtbaarst!!
Hihi, meiden, geen zorgen en gewoon lekker genieten van het klussen en de gedachten dat je binnen een paar maanden misschien wel een klein spruitje in je buik mag dragen!!!
succes
Annette(31 jaar, ronde 3, 1e kindje)

beste janine22,
wij gaan nu voor ons  derde kind, dus ik ben al 2 keer gestopt met de pil,zwanger geweest en weer met de pil begonnen en ik had nog nooit een eisprong gevoeld(of vergeten maar kan me niet herinneren)nu ben ik voor de derde keer gestopt met de pil(3mndn geleden) en ik heb die eisprong al 3 keer gevoeld, dus maak je geen zorgen het is bij iedereen anders, gewoon veel klussen is het advies, ik ben trouwens net zo ongeduldig als bij de eerste en tweede van ons, en ik zie ook overal dikke buiken, dus ik voel ook met je mee,  van de eerste was ik na 8 mndn zwanger en bij de tweede duurde het 7 mndn voordat ik zwanger was en ik heb een hele onregelmatige cyclus ( van 29 tot en met 43 dagen) dat zegt dus ook niks, heel veel succes!!
groeten Noza

Hoi janine,

Ik heb het toevallig net gehad. Ik had een hele harde buik en kromp ook inelkaar van de pijn. Echt heel erg. Na mijn miskraam had ik een cyste op mijn eierstok en was dus bang dat het de cyste was. De huisarts stuurde me door naar de gyn en die heeft gekeken met een inwendige echo.   Het bleek een ovulatiebloeding te zijn geweest. De gyn zei zelfs dat vrouwen opgenomen worden met een blinde darmonsteking (denken ze), maar blijkt achteraf een ovulatie te zijn.

Ik voelde het wel altijd elke maand. kleine krampjes (ongi gevoel) maar dit was ook zo hevig dat ik ook dacht dat het ernstig was. maar gelukkig niet.
Als je je zorgen maakt, zou ik gewoon even naar de huisarts gaan om je na te laten kijken.

Succes ermee, maar ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken, maar ik kan het me wel voorstellen. ik was ook ongerust.

groetjes Thessa

Terug
Bovenaan