eisprong herkennen

Hoi Meiden,

Weer even een vraagje....... heb natuurlijk van alles opgezocht op internet over zwanger worden....... en vroeg mij af merken jullie het altijd als je een eisprong hebt doordat je dan meer en anders vloeit dan normaal. Was namelijk van plan om er deze maand eens op te letten maar het valt mij op dat ik eigenlijk nog helemaal geen slijm heb en zit nu op dag 35 en mijn langste cyclus was 51

Ga het denk ik maar eens bijhouden waar ik last van heb enz misschien krijg ik dan een duidelijker inzicht in mijn cyclus.....

Ben benieuwd naar jullie ervaring

Groetjes

Niet om heel vervelend te doen maar bij een cyclus langer dan 5 weken, schijn je (volgens de gyn) geen eisprong te hebben. Dus als ik jou was zou ik gelijk eens naar de huisarts gaan. Ikzelf heb geen spontane eisprong maar ook als die opgewekt wordt, merk of voel ik weinig.

Ik heb een cyclus van 28-30 dagen en heb op dag 14-16 mijn eisprong. Paar dagen vooraf heb ik eventjes slijmerige afscheiding (merk ik alleen bij t afvegen na het plassen) en net voor mijn eisprong is het vrijen wat gevoeliger (kan pijnlijker/gevoeliger zijn doordat je baarmoedermond wat 'uitsteekt').
Op de dag van mijn eisprong heb ik echt een uur of 6-10 steken in mijn zij (ter hoogte van mijn heup) en daarna is mijn eisprong voorbij. De dag na mijn eisprong zijn mijn tepels erg gevoelig.

Je kunt ovulatietesten gebruiken als je niks merkt van alle symptomen, als je twijfelt dus. Succes!

@supertje: zou best bij n hoop vrouwen kunnen zijn maar mijn vriendin heeft cycli van ongeveer 40 dagen maar ze heeft wel een eisprong.

Bedankt voor jullie reacties.......... moet volgende week toevallig naar de huisarst dus zal het gelijk eens vragen.

Had vorige week steekjes in mijn buik maar dat was meerdere dagen en had een paar dagen daarvoor idd wat slijm maar heeeeeeel weinig en het vrijen deed vorige week idd zeer en nu niet meer. Dus denk dat ik dan vorige week mijn eisprong misschien wel gehad heb dan. Was van plan om het eerst zo te proberen en als het niet lukt ga ik ovu testen halen..... we zijn nog niet zo lang bezig dus wil niet gelijk alles uit de kast halen

Ik houd jullie op de hoogte!

Over vaginaal slijm bij ovulatie én alles over temperaturen: www.fertilityfriend.com. Een supersite, ik heb er veel van geleerd.

Persoonlijk voelde ik mijn ovulatie af en toe wel en af en toe niet. Wel had ik altijd een week voor ovulatie pijn in mijn eierstokken. Dat was voor mij het teken dat het proces weer opgestart was. Ik zag dan ook mijn afscheiding veranderen totaan eiwitachtig vlak voor mijn ovulatie.

Terug
Bovenaan