Eisprong na miskraam met HCG nog in bloed?

<p>Hoi allemaal,</p><p>Misschien heeft iemand van jullie wel ervaring hiermee? Ik ben heel benieuwd, ik heb het niet meer aan mijn gynaecoloog gevraagd en wilde het eerst eens hier op het forum 'gooien'.</p><p>Op 15 oktober ben ik gaan bloeden (miskraam). Op dat moment zat ik in mijn zesde zwangerschapsweek, maar volgens de gynaecoloog is de vrucht niet ouder geworden dan 4/5 weken. De miskraam zelf ging voorspoedig, het was een milde bloeding met middelmatige buikkramp en wat stolsels. Gelukkig hoefde er niets weggehaald te worden, mijn lichaam heeft alles zelf opgeruimd. Het bloeden heeft wel drie weken geduurd.</p><p>Zaterdag 7 november bleek het bloeden echt helemaal voorbij. Tot die dag was er nog zo nu en dan wat bruinverlies en laatste donkerroodverlies. De gynaecoloog gaf mij en mijn partner mee dat we in principe niet hoefden te wachten met opnieuw zwanger worden (medisch niet nodig), maar dat je we beter beeld hebt van hoe lang je zwanger bent wanneer je eerst een cyclus afwacht. Omdat er dus ook geen medische reden was om te wachten zijn mijn partner en ik vanaf zaterdag de 7e november gaan 'klussen' (zoals ik op het forum wel eens voorbij zie komen :)</p><p>Ik heb geen idee wanneer ik mijn eisprong heb gehad en of ik die al heb gehad, inmiddels zijn we bijna drie weken voorbij de dag dat het bloeden is gestopt en hebben we om de 2 (max) 3 dagen seks gehad (meestal om de 2 tot 2,5). Nu was dat geen straf, want na vijf weken niets doen mis je het ook wel hihi.</p><p>Mijn vraag dan: weet er iemand vanaf welke HCG-waarde in het bloed er weer een eisprong komt? Ik heb inmiddels tweemaal geprikt op HCG, namelijk op 6 november (uitslag was 385 HCG) en op 17 november (uitslag was 315 HCG). Zwangerschapstesten en ovulatietesten wijzen allemaal positief uit, maar dat snap ik nu ook we gezien de HCG-hoogte. </p><p>Ik probeer op internet te zoeken vanaf welke waarde HCG de eisprong weer komt (50? 100? of pas 0?), maar kan daar niets over vinden... Dus wie weet is er een dame op het forum die dezelfde vragen heeft gehad en hierover iets heeft gelezen of gehoord.</p><p>Dank alvast mocht je dit berichtje tegenkomen :)</p>

Volgens mij kan er geen eisprong zijn met hcg nog in je bloed. Ovu-testen reageren op hcg, dus zullen positief blijven als er nog hcg is. Ik had ook echt nog wekenlang hcg in mn bloed na mn miskraam, heel vervelend als je graag weer verder wil..

Klopt met hcg in je systeem is er geen eisprong. Je lichaam denkt dat die zwanger is en dat houd je follikel groei tegen. Daarom ovuleer/menstrueer je ook niet in je zwangerschap. Helaas zul je dus moeten wachten tor het HCG echt 0 is. Sorry voor je miskraam. Ik hoop dat het hcg snel zakt en jullie door kunnen

Ik dacht ook wel eens gelezen te hebben van vrouwen die ondanks de HCG alsnog een eisprong hadden, maar dan zal de HCG mogelijk dermate ver gezakt zijn dat er 'ruimte' was voor een eisprong.
Dank in ieder geval voor jullie reacties. Ik hoop dat de HCG snel zakt.

[quote quote=10375638]Volgens mij kan er geen eisprong zijn met hcg nog in je bloed. Ovu-testen reageren op hcg, dus zullen positief blijven als er nog hcg is. Ik had ook echt nog wekenlang hcg in mn bloed na mn miskraam, heel vervelend als je graag weer verder wil..[/quote]
Ja het is inderdaad frustrerend. Komende donderdag is het zes weken geleden dat ik mijn miskraam had. Je kunt niet verder inderdaad en dat is wel frustrerend. Ik begreep wel dat het veel vaker voorkomt dus er zit niets anders op dan afwachten...

Hoi allemaal,
ik heb een update :) 
ik begin steeds meer te twijfelen over bovenstaande, namelijk of het toch niet mogelijk is een eisprong te hebben met hcg in het lijf. Ik ben namelijk vanochtend ongesteld geworden, normaal vloeien en wat kramp gehad. Voel me ook erg vermoeid en pijn in de rug. Snackbehoefte (chocola please ^^) en vettig haar. Alles wat ik normaal ook had met mijn menstruatie. Op zich kan dat natuurlijk ook gewoon, het is nu zes weken en drie dagen geleden dat het bloeden van de miskraam begon.

wat het raar maakt is dat ik gisteren nog een duidelijk positieve zwangerschapstest had en twee dagen daarvoor (op donderdag) ook. Die van gister was zelf wat feller dan die van donderdag... Dat zou moeten betekenen dat toen er nog dermate veel HcG in mijn urine zat dat de test aansloeg. Ondanks dat lijk ik nu dus een eisprong te hebben gehad (anders word je niet ongesteld), maar de verwarring is bij mij nu compleet.
Huh? Hoe? Pfff zo gek allemaal. Komende dinsdag mag ik weer HCG prikken en ik ben echt heel benieuwd hoe dat nu is. De vorige keer is nu anderhalve week terug en toen was het nog 315. Je zou zeggen dat het dan nu op 0 moet staan..
Nou nog even ter aanvulling op bovenstaande. Ben zo benieuwd hoe hey nu precies zit..

Terug
Bovenaan