<p>Hoi allemaal,</p><p>Misschien heeft iemand van jullie wel ervaring hiermee? Ik ben heel benieuwd, ik heb het niet meer aan mijn gynaecoloog gevraagd en wilde het eerst eens hier op het forum 'gooien'.</p><p>Op 15 oktober ben ik gaan bloeden (miskraam). Op dat moment zat ik in mijn zesde zwangerschapsweek, maar volgens de gynaecoloog is de vrucht niet ouder geworden dan 4/5 weken. De miskraam zelf ging voorspoedig, het was een milde bloeding met middelmatige buikkramp en wat stolsels. Gelukkig hoefde er niets weggehaald te worden, mijn lichaam heeft alles zelf opgeruimd. Het bloeden heeft wel drie weken geduurd.</p><p>Zaterdag 7 november bleek het bloeden echt helemaal voorbij. Tot die dag was er nog zo nu en dan wat bruinverlies en laatste donkerroodverlies. De gynaecoloog gaf mij en mijn partner mee dat we in principe niet hoefden te wachten met opnieuw zwanger worden (medisch niet nodig), maar dat je we beter beeld hebt van hoe lang je zwanger bent wanneer je eerst een cyclus afwacht. Omdat er dus ook geen medische reden was om te wachten zijn mijn partner en ik vanaf zaterdag de 7e november gaan 'klussen' (zoals ik op het forum wel eens voorbij zie komen </p><p>Ik heb geen idee wanneer ik mijn eisprong heb gehad en of ik die al heb gehad, inmiddels zijn we bijna drie weken voorbij de dag dat het bloeden is gestopt en hebben we om de 2 (max) 3 dagen seks gehad (meestal om de 2 tot 2,5). Nu was dat geen straf, want na vijf weken niets doen mis je het ook wel hihi.</p><p>Mijn vraag dan: weet er iemand vanaf welke HCG-waarde in het bloed er weer een eisprong komt? Ik heb inmiddels tweemaal geprikt op HCG, namelijk op 6 november (uitslag was 385 HCG) en op 17 november (uitslag was 315 HCG). Zwangerschapstesten en ovulatietesten wijzen allemaal positief uit, maar dat snap ik nu ook we gezien de HCG-hoogte. </p><p>Ik probeer op internet te zoeken vanaf welke waarde HCG de eisprong weer komt (50? 100? of pas 0?), maar kan daar niets over vinden... Dus wie weet is er een dame op het forum die dezelfde vragen heeft gehad en hierover iets heeft gelezen of gehoord.</p><p>Dank alvast mocht je dit berichtje tegenkomen </p>