Eisprong na periode geen menstruatie?

<p>Hoi allen,</p><p>Ik hoop dat jullie hier meer van weten / ervaring mee hebben. Ik zit inmiddels op dag 80 van mijn cyclus, ik denk dat ik een cyclus heb overgeslagen. Nu is mijn vraag; kan het dat ik "ieder moment" een eisprong kan krijgen of moet ik echt eerst ongesteld worden alvorens er weer een eitje kan groeien? </p><p>Kortom: is het mogelijk als je bijv. een paar maanden niet ongesteld ben, er in de tussentijd toch ergens ineens een eisprong kan plaatsvinden? Ik zit echt heel erg te wachten op mijn nieuwe menstruatie omdat ik nu naar mijn gevoel 'stil sta' maar lees toch ook verhalen van vrouwen  die bijv. na het stoppen met de pil een halfjaar niet ongesteld zijn geweest en op een gegeven moment ineens (naja, niet ineens maar je snapt wat ik bedoel ;-)) een paar weken zwanger bleken te zijn. </p>
 
Als je geen eisprong hebt gehad wordt je niet ongesteld. Je gaat dus eerst weer een eisprong krijgen. Je kan wel tussendoor een bloeding krijgen, maar dat is dan een doorbraakbloeding en geen menstruatie.
 
Ik heb vorige maand mijn menstruatie overgeslagen. De HA gaf mij de tip iedere ochtend op vast moment mijn temp op te meten, wanneer die hoger is heb je een eisprong. Zelf vond ik dat lastig te zien/bepalen. Ik heb de ovulatie testen bij de action gehaald, top dingen! Ik voelde ongeveer aan wanneer het zo was, buikpijn en zeurende benen/rug. Eigenlijk menstruatie klachten. 
 
Ja dit kan hoor, ik heb dit zelf gehad. Heel lang geen menstruatie na stoppen van de pil. Toen weer wel en toen weer 2 maanden niet en toen was ik toch echt zwanger. Ik had anders ongesteld geworden denk ik. 
 
Hoi!
Als je de boeken er op naleest dan zou het inderdaad zo moeten zijn dat er een menstruatie aan je eisprong vooraf gaat. Maar dit hoeft niet altijd zo te zijn als je bijvoorbeeld een onregelmatige of lange cyclus hebt.
Ik heb zelf na 9 maanden stoppen met de pil 1 keer ongesteld geweest en was +- 7wkn later toch echt zwanger!
 
Terug
Bovenaan