Eisprong niet gevonde?

<p>Hi allemaal,</p><p>Ik heb hele onregelmatige (en soms lange) cyclussen van tussen de 26 en 46 dagen.  Om niet gelijk de hormoonbehandeling in te hoeven gebruik ik op aanraden van onze fertiliteitsarts nu ovulatietesten om enigzins inzicht te krijgen in mijn cyclus. </p><p>Ik doe een clear blue in de ochtend en een action test tegen het einde van de middag. Ook temperatuur ik in de ochtend.</p><p>Vorige cyclus vond ik netjes en met duidelijke opbouw mijn eisprong. Wel pas op dag 26 een positieve ovu test maar goed, we wisten tenminste iets.</p><p>Nu ben ik alweer op dag 28 aan beland en nog steeds niks wat duidt op een eisprong (ook niet zwanger btw). Ik ben bang dat ik of geen eisprong heb deze keer of dat mijn ovulatietest deze gemist heeft misschien? Ik heb nog nooit een cyclus overgeslagen (langer dan 46 dagen nog nooit gehad en nu iets meer dan 1 jar bezig met tussen in ook een miskraam).</p><p>Zijn er hier meiden die hier ervaring mee hebben? Hebben jullie wel eens een eisprong gevoeld terwijl de test ‘m niet aan gaf bv? Ik voel mijn eisprong niet en deze cyclus schommelt mn temperatuur ook heel erg.. vind het een lastige situatie..</p><p>Alvast bedankt voor jullie reacties! </p>
 
Hi Zoenova! 
Hier precies hetzelfde... sinds eind September vorig jaar met de pil gestopt cyclussen van 18 tot 45 dagen.. vreselijk dus! Zit nu op cyclus dag 24... wachten tot dat ik weer ongesteld ga worden. Ik ga vandaag naar de dokter toe en voorstellen of ze me door kunnen verwijzen naar t ziekenhuis voor eventuele echo’s om te zien of ik überhaupt wel eitjes heb voor een eisprong. Ook vraag ik of het handig is om het zaad van m’n vriend in te leveren. Ik ben zeker van m’n zaak dus ik wil dat ze nu wel wat doen. 
Heb jij dit ook allemaal al gehad? Anders zou ik ook op m’n punten staan en het ook aangeven!! 
Liefs Demi
 
Hoi meis!
Hier ook zo een geval.. laatste cyclus van mij was 56!!! dagen. Totdat iemand tegen me zei om teunisbloemolie capsules te gaan slikken. Je kan ze kopen bij de etos. Je kan er meer over lezen op internet. Sinds ik dat ben gaan slikken heb ik mn eisprong kunnen vinden en was van 56 dagen naar 31 dagen gegaan. Let er wel op als je het gaat slikken dat je na je eisprong wel stopt met deze capsules. 
Heel veel succes!
Liefs
 
Hi Demi, wat vervelend. Ik vond het ook erg lastig dat ik nooit m’n vruchtbare dagen wist en het dus anders 3 weken lang om de dag ‘moet’ doen (ookal vinden we het nog steeds leuk hihi) dus daarom maar aan ovulatietesten begonnen.
ik heb door een mk wel al bloedonderzoek gehad en ze zagen bij mij wel pcos eierstokken maar m’n hormoonlevels waren te laat voor die diagnose. We konden wel aan de hormonen maar we wilden dit zelf (nog) niet als het niet noodzakelijk was. Ze hebben toen ook m’n eisprong onderzocht en het is toch fijn om te weten of je een eisprong hebt dus ik zou zeker. Mocht je dit fijn vinden dan zou ik hier ook zeker om vragen bij je huisarts :)
 
@ yasminrim, bedankt voor de tip! Dat ga ik de volgende cyclus zeker proberen! 
 
Hoihoi
Ik heb ook een zeer onregelmatige cyclus. Tussen de 28-50 dagen. En was vaak 6 dagen ongesteld .
Ik heb de afgelopen maanden veel ovulatietesten gedaan. Eerst van de action, daar kwam nooit een streepje en daarna overgestapt op sensitest (de extra gevoelige) en die gaf elke dag wel een vrij donker streepje aan. Nu ben ik 7 weken zwanger, maar heb nooit een duidelijke positieve ovulatie test gehad. Mijn huisarts adviseerde mij ook om ze niet te gebruiken en gewoon regelmatig te vrijen en me vooral niet te druk te maken ( ik deed dat heel erg en testte 2 keer per dag!). Dat heeft bij mij wel geholpen. Ik testte uiteindelijk pas op dag 52 positief! Mijn laatste menstruatie begon op 23 januari. Dus de verloskundige dacht dat ik al veel verder zou zijn, maar mijn eisprong was gewoon super laat. Toevallig hadden mijn man en ik gemeenschap. Ik had het niet verwacht maar het kan dus echt. Ik snap dat je de ovulatie testen doet, vooral omdat de arts dat zei, hoe moeilijk het ook is probeer je niet te druk te maken als je geen positieve ovulatietest krijg. 
 
Liefs
 
Terug
Bovenaan