eisprong niet te vinden met ovulatietests

Hoi allemaal,
Ik ben 29 jaar en na veel ellende probeer ik weer zwanger te raken.
Dacht ga maar aan de slag met ovulatietests.
Krijg wel 4 dagen licht streepje maar niet een donkerder streepje!
2 verschillende merken en nog niets duidelijk.
Heb wel menstruaties dus ergens is er wel een eisprong wie herkent dit?
liefs pupke

Hey Pupke,

Ik heb nu 2 rondes ovu testen gebruikt en ben er erg tevreden mee.
De eerste ronde had ik de moed ook al bijna opgegeven hoor. Ik had ook al  5 dagen  een heel licht streepje (bijna niet te zien). Ik dacht nou dat word niks, maar toch maar doorgegaan met testen. En ja hoor op eens had ik met  testen een erg donkere streep! Ik was helemaal blij. Dit was voor mij het teken dat ik wel degelijk een eisprong heb!    Alleen wel veel later dan ik dacht, dus we klusten steeds te vroeg.

Ook de 2e ronde met de ovu testen heeft mij een donkere streep opgeleverd.  Jammer genoeg nog niet zwanger, maar ik blijf wel doorgaan met de ovu  testen.

Ik heb ze van www.sensitest.nl
Ik ben er erg tevreden mee.

Ik wens je veel succes!  Geef de moed niet op!

X hopje  

Ik heb ook een ronde de test van predictor gebruikt.. bij mij gaf het alleen een lichte streep.. Heb het 5 dagen gedaan tot het blanco bleef.. Wil de komende keer wat langer doorgaan met testen.

@hopje: hoeveel dagen na de eisprong word je ongesteld? en welk merk/type gebruik je van sensitest?

Hey Repelsteeltje,

Ik gebruik de ovulatietest midstream (6 voor € 11,99). Erg makkelijk in het gebruik.

Je wordt gemiddeld 14 dagen na je eisprong ongesteld.

De eerste ronde dat ik ovu testen gebruikte had ik op zondag een positieve ovu test (dus je eisprong komt dan binnen 24-48 uur) en 16 dagen later werd ik ongesteld. Dus 14 dagen na mijn eispong ongeveer. En de afgelopen ronde had ik op zaterdag een positieve ovu test en werd ik 2 weken later op zondag ongesteld (dus ongeveer 15 dagen na mijn test).

X hopje

Hoi allemaal,
Lief dat jullie gereageerd hebben.
Ik ben doorgegaan met testen maar dag 6 geen licht streepje meer.
Dokter zei dat ik met temperaturen kan proberen om de eisprong te vinden.
Stiekum hoop ik natuurlijk dat het deze maand raak is!
Heb wel last van mijn baarmoeder .....
Hoop doet leven en uit ervaring kan ik dat beamen.
Zou fijn zijn als we allemaal snel zwanger zijn!
liefs pupke

Deze keer helaas niet gelukt.. Volgende keer gaan we op tijd met ovulatie testen beginnen en doortesten tot er een duidelijke piek is geweest!

@ Pupke, succes met wachten! Wat duurt het altijd lang he?!
@ Hopje, bedankt voor je reactie! Hoop dat het snel lukt!

@Pupke, het kan natuurlijk altijd dat je minder reageert (omdat je bijvoorbeeld minder homonen aanmaakt) op een ovulatietest of dat je een maand "overslaat". Wat ook mogelijk is, is dat je je top gemist hebt. In het ziekenhuis raden ze aan om 2 x per dag te meten omdat de kans dat je de golf hormonen mist heel klein is. Dat is natuurlijk wel wat prijziger.

Als je twijfelt of je een eisprong hebt, kan ik temperaturen erg aanraden. Dat heeft mij rust gegeven. Er staat veel informatie over temperaturen op www.fertilityfriend.com
Hier kan je ook iedere dag je temperatuur ingeven en dan rekent het programma uit of je een eisprong hebt. Nadeel is dat je met temperaturen het altijd alleen maar achteraf kan vaststellen en niet, zoals met ovulatietesten, vantevoren.
Ik gebruikte het eerst beide (ovulatietesten om de juiste klustijd te bepalen en temperaturen om vast te stellen of er een ovulatie had plaatsgevonden).

Succes,

Esk (ronde 23, 1e IUI mislukt)

Terug
Bovenaan