Eisprong op afwijkende dag?

Hallo dames,

Wij zijn nu voor een 2de kindje aan het proberen.
We zijn nu 6 maanden bezig. De vorige keer was ik pas na 10 maanden zwanger.
Ook omdat ik het TE graag wil denk ik en ook omdat je van 1 x per week sex natuurlijk niet snel zwanger raakt!
Dus nu doen we het om de dag. Om de kans te vergroten.
Maar het probleem is dat ik (nog) niet weet wanneer mijn eisprong is. Op de beruchte dag 14 is hij bij mij iig niet! ook op dag 13 of 15 niet.
Ik ben nu iedere dag een ovulatietestje aan het doen om te kijken wanneer mijn eisprong dan wel is.
Hebben jullie ervaring met een eisprong op een 'afwijkende' dag?

Groetjes Syke

Hoi hoi,

Het ligt er eigenlijk aan hoelang je cyclus is. Is deze 28 dagen, dan valt je eisprong vaak op dag 14. Maar dit kan per persoon altijd verschillen! En hoeft niet perse bij jou ook zo te zijn.
Ik heb zelf een cyclus van 30 dagen, mijn eisprong valt op dag 16.

Hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen, maar vaak kan een ovulatietest je meer duidelijkheid geven.

Liefss

Om je een beetje gerust te stellen: gemiddeld zijn vrouwen een jaar bezig voor dat ze zwanger zijn. Dat je de vorige keer tien maanden moest wachten voor je zwanger was, lijkt lang (wachten lijkt altijd lang) maar is eigenlijk een gelukje. Dus maak je niet ongerust, en geniet van het kindje dat je al hebt. En inderdaad, een ovulatietest kan helpen...

x

Ja, absoluut! Geloof NOOIT zomaar het standaardverhaaltje dat je eisprong precies veertien dagen voor je menstruatie zou zijn. Mijn eerste gynaecoloog wist dat met grote stelligheid te beweren. Ik iedere keer rond die datum testen en iedere keer nul. Vette stress, toen poosje gestopt en toen las ik iets over een natuurlijke methode om je ovulatie te bepalen, naam (wellicht Billingsmethode?) vergeten, maar het komt erop neer dat je moet kijken naar de samenstelling van je baarmoederslijmvlies. Draderig en helder (soort rauw eiwit) wijst erop dat je binnen korte tijd je eisprong kunt verwachten. Dat was bij mij pas een week voor mijn menstruatie. Ik testen met zo'n digitaal ding en ja hoor, een smiley! Nieuwe gynaecoloog vertelde dat dit bij 10-15% van de vrouwen het geval is en dat het in principe niet erg is. Nu gelukkig zwanger (na IUI weliswaar), maar als ik die vorige gynaecoloog nog eens in mijn klauwtjes krijg...heeft me bijna twee jaar en een hoop geld (veel te dure testen) gekost, grrrrrr....

Succes en de ervaring leerde mij toch ook wel, leg je erbij neer, slechts 1x IUI bleek bij mij genoeg....

Wellicht nog voor de concrete aanpak: als je lastig vindt om je slijmvlies te onderzoeken, test dan eens wat eerder en wat later. Ik kwam er later ook achter dat je bij Sensitest.nl veel goedkopere testen kon kopen en ook de apotheek heeft een eigen merk setje testen. Als je het zekere voor het onzekere wilt nemen, test dan eens gewoon een hele cyclus vanaf ongeveer dag 6. Kost een paar centen, maar je hebt wel zekerheid.

Terug
Bovenaan