eisprong opeens eerder??

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Ik heb een cyclus van gemiddeld 31 / 32 dagen en zou volgens de berekening op babybrabbel rond vrijdag a.s. (de 14e) mijn eisprong hebben. Nu voelde ik gisteren de mij welbekende stekende pijn linksonder in mijn buik. (uiteraard hebben we geklust ) maar dat betekent dus dat ik nu ineens mijn eisprong op dag 14 heb ipv op dag 17.

Herkent iemand dit en zou dit inderdaad nu mijn eisprong zijn of is het wat anders? Het voelt dus wel precies hetzelfde.
Ik heb op dit moment ook niet echt veel slijmvorming. Wat ik zie is wel helder (sorry voor het onsmakelijke praatje).

Wat ik dus een beetje vreemd vind, is dat ik dus ineens zonder noemenswaardige reden (ziek, stress etc.) mijn eisprong dan eerder heb terwijl die altijd rond dag 16 /17 is.

Pfffff, wat een onzekerheid. Natuurlijk zullen we de komende dagen nog wel vrijen om in ieder geval zeker te zijn dat we er aan gewerkt hebben ;-)

Bedankt alvast voor  eventuele antwoorden....

Groetjes,
Rosanne

Hoi Rosanne,
ja dat kan. Ik denk dat je gewoon goed naar je lichaam moet luisteren, want als je het normaal ook zo voelt, dan zal dat nu ook wel zo zijn.
Op www.zwangerschapspagina.nl
(onder kopje  zwanger worden) staat een goed artikel over eisprong op andere dagen e.d. Kijk bij  info "we vrijen al jaren verkeerd"
wellicht heb je er iets aan.
Succes.
Groetjes V.

Hoi Veerle,

Bedankt voor je tip! Het heeft me wel geholpen. Ik heb dat stuk gelezen en ben gerustgesteld. Het zou ook een goed stuk voor meer meiden hier zijn met bruikbare info!

Groetjes,
Rosanne

Hoi Rosanne,
als we elkaar zo verder kunnen helpen dan is dat toch mooi!
Ik hoop voor je dat je gevoel gelijk had en als het dan ook nog raak is dan zou dat helemaal mooi zijn. Wanneer is je NOD?
Ik zit op 8 mei, maar dan ga ik uit van mijn langste cyclus tot nu toe. Die was 45 dagen, de kortste was 38 dus tsja. Hierdoor is het steeds lang wachten totdat ik echt kan testen. En wachten is toch al niet mijn sterkste punt.
Ik ben begin oktober 2005 gestopt met de pil, maar we hebben toen erg onregelmatig gevreëen, soms een week niet, dus die tijd tel ik niet echt mee. Sinds ongeveer 1 maand zijn we er serieuzer mee bezig. Dus regelmatig vrijen enzo.
Ben jij al lang bezig met proberen zwanger te worden?
Groetjes V.

Hoi Veerle,

We zijn nu eigenlijk ook sinds deze maand serieus bezig. Eigenlijk al ook sinds eind vorig jaar maar we hebben in januari een vakantie in september geboekt en omdat je hoogzwanger niet mag vliegen (mag wel maar met veel gedoe en geregel) hebben we de afgelopen maanden tot en met maart effe een time-out gehad op de vruchtbare dagen.

Ik ben al moeder   van een zoon van bijna 17 maanden en wij willen graag een tweede kindje. Omdat het voor de eerste zwangerschap 2 jaar duurde en we in de medische molen gezeten hebben met allerlei onderzoeken in het ziekenhuis  (waaruit bleek dat er niets aan de hand was), hoop ik nu dat het dit keer niet zo lang gaat duren.

En.... ik had me dus voorgenomen om me er dit keer niet zo druk om te maken maar ik kan het dus gewoon niet. Vooral ook niet omdat je bewust bezig ben met wanneer je het vruchtbaarst bent en zo. En ondanks dat ik het al een keer heb meegemaakt heb ik nu toch weer al die onzekerheden en zo...

Trouwens wat balen dat je zo'n lange cyclus hebt. Dan heb jij ook zeker wat aan dat stuk gehad.... Hopelijk komt er iets meer regelmaat in voor jou of natuurlijk helemaal geen ongesteldheid meer de komende 9 maanden natuurlijk!

Mijn NOD is nu ook een beetje onzeker. Ik zou rond de 14e mijn eisprong hebben en rond de 30e mijn NOD maar omdat ik mijn eisprong nu  op de 11e heb gevoeld, ga ik er van uit dat ik nu dus rond de 25e mijn NOD heb. Spannend dus!!

Groetjes,
Rosanne

Hoi Rosanne,
dank je wel voor je reactie. Onze verhalen lijken wel wat op elkaar.
Nou ja, behalve dat jullie al een kindje hebben en wij nog niet.
Wel fijn dat je door die onderzoeken weet dat alles OK is.
Al lijkt het me verschrikkelijk om ze te moeten ondergaan.
Het idee dat je met artsen moet praten over je seksleven ed. trekt me niet echt aan.
Ik hoop dan ook dat het bij ons vanzelf gaat.
Alhoewel ik het wel goed in de gaten blijf houden, want ik heb gelezen dat als je cyclus langer is dan 5 a 6 weken (dus 35/42 dagen) je wel eens geen eisprong kon hebben.
Dus ik hoop dat ik het komt doordat mijn lichaam moet wennen dat ik geen pil meer neem. Probeer nu wat gezonder te eten, slik ook vitaminentabletten en draag een maansteen (ben normaal niet zo alternatief, maar hiervan denk ik echt, baat het niet dan schaadt het niet). Die stimuleert een normale cyclus en is voor vruchtbaarheid.
Ik ben benieuwd. Als het deze maand niet raak mocht zijn dan hoop ik dat ik netjes op tijd ongesteld wordt. Dat is me ook al veel waard.
Groetjes V.

Hoi Veerle,

Als eerste nog fijne paasdagen gewenst, al zijn de al bijna voorbij.

Je schreef dat je nog moest ontpillen en ook dat herken ik wel hoor. In het begin was mijn cyclus ook een paar maanden van slag. Daarna werd het regelmatig.
En je schreef ook dat je dacht dat je geen eisprong hebt maar ik dacht juist als je een hele korte cyclus hebt dat je dan geen eisprong hebt en bij een langere wel. Nou ja, hopelijk komt er meer regelmaat in.

Het medische gedoe was inderdaad niet leuk. Met name het HSG onderzoek was erg pijnlijk (baarmoeder foto waarbij ze vloeistof in je baarmoeder en eileiders spuiten). Maar goed, uiteindelijk is het toch goed gekomen.

Wat anders m.b.t. mijn eisprong.. Volgens mij fopt mijn lichaam mij momenteel. Ik kreeg vrijdag jl. namelijk dunner slijm (sorry voor het smakelijke verhaal) en zaterdag was het helemaal vloeibaar dus ik denk dat ik toch mijn eisprong had volgens de berekeningen op internet. Dus wij zaterdag snel geklust (hihi) en hopelijk is het raak. En zo niet dan volgende maand wel weer.....

Wel weer spannend hoor!

Groetjes,
Rosanne

Hoi Rosanne,
jij ook nog fijne paasdagen. Ik zie dat we nu tegelijk op het forum zitten.
Ik ben benieuwd of het raak is bij jullie.
Gek he dat je lichaam soms zo'n verschillende signalen kan afgeven.
Ik had dat 2 weken geleden. Ineens veel pijn in mijn rug en last van mijn buik. Dacht dat dat wel eens mijn eisprong kon zijn, maar gisteren voelde ik ook al weer gerommel en last in mijn buik, dus....
Nou ja, wanneer het ook was, we hebben regelmatig gevreëen dus ik hoop dat het raak mag zijn.
We zien wel. Even  afwachten maar. Frustrerend, maar helaas niks aan te doen.
Ik heb wel eens eerder toch stiekem getest, maar dat helpt niks, want die uitslag is niet betrouwbaar en levert nog meer frustraties op dan gewoon wachten op de NOD.
Groetjes V.

Terug
Bovenaan