Eisprong ovulatie help vraag!

A

Anoniem

Guest
<p>Hallo meiden,</p><p>Ik heb een vraag. 25 maart had ik voor het eerst een positieve ovulatietest. Nu weet ik dat dan volgens de bijsluiter je eisprong binnen 24-48 uur volgt.  Nu heb ik 2 dagen later weer een ovulatietest gedaan, deze was negatief alleen had ik nog steeds krampen van het gevoel dat je ei gaat springen. Hoe zit dit nou? Op internet lees ik dat deze pijn “het groeien van het eitje” is. Kan het ook zo zijn dat je eisprong na een positieve ovu veel later is?! Na 3 dagen?</p>

Ik weet het niet zeker, maar je lichaam kan gekke dingen doen... wie weet! Of misschien is het iets anders..
Ik ga in ieder geval voor je duimen!

Nadat je ei gesprongen is zakt het lh hormoon weer. Alleen voor dat het eitje springt is je lh piek. Dus als je ovulatie test negatief was is je ei al geweest. 
Overigens mag je in tegenstelling tot een zwangerschapstest een ovulatietest nooit met ochtendurine uitvoeren. Omdat er altijd wel wat lh hormoon in je lichaam zit zal de ovulatietest een hogere lh meten omdat er altijd meer lh in ochtendurine zit. De beste tijden zijn tussen 10:00 en 16:00.Ik weet niet of je dat toevallig wel hebt gedaan? Anders kan de ovulatietest misschien vals positief zijn geweest. 

Hoi FSZ..,
im doe altijd de CB ovulatietesten en die moeten juist in de ochtend staat in de bijsluiter.
De ene was met ochtend urine en de ander rond 10:00.

Terug
Bovenaan