eisprong voelen??

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Ik heb 3 kinderen waarvan de jongste 7mnd, ik zou eigenlijk kort na de bevalling beginnen met een pil special voor bv net als de andere keer, maar het staat me nog steeds tegen en wil even niks slikken en een beetje mijn lijf zijn ding laten doen.
Maar nu komt hij: ik denk dat ik het elke keer voel als ik een eisprong heb of moet hebben(komt blijkbaar niet altijd als bv geeft).
Ik heb dan buikpijn alsof ik moet menstrueren en veel afscheiding, herkent iemand dit??
Ik ben altijd meteen aangeteld dus heb dit eigenlijk nog nooit ervaren!
Of weet iemand wat het kan zijn???

Groetjes Mary Jane

Hoi Mary Jane,

Kan heel goed kloppen dat je je eisprong voelt. Rond de eisprong maak je veel slijm aan, daar kunnen zaadcellen goed in overleven. Heb je pijn links of rechts in je buik, dan is dat van de eisprong. Toch is het meestal zo dat je, de dagen nadat je pijn voelde,pas vruchtbaar bent. Dus meestal is het niet zo dat de pijn de daadwerkelijke eisprong is. En de slijm aanmaak is rond de eisprong op zn top.
Met temperaturen kun je ook goed bepalen wanneer je vruchtbaar bent, rond de eisprong gaat je temperatuur met   minimaal tweetiende omhoog.

hoop dat je t een beetje snapt.

groetjes An

Terug
Bovenaan