eisprong voelen

Hallo meiden,

Ik heb even een vraag. Sommige vrouwen zeggen hun eisprong te kunnen voelen. Ik vraag me af: wat voel je dan???

Vorige keer heb ik een ovulatietest gebruikt, en op de dag dat ik mijn eisprong zou hebben, had ik wel een krampgevoel (als ik niet zou weten dat ik mijn eisprong had, zou ik zeggen dat ik last van mijn darmen had). En een hele opgeblazen buik. Toen ik die middag op de fiets zat deed elk hobbeltje zeer. Maar dat gevoel heeft bijna de hele dag geduurd, en was dus niet: ploep dit is mijn ei?!!? Iemand hier ervaring mee.

Vanmorgen had ik namelijk op de fiets, wel ineens een soort "ploep" en nu een lichte buikpijn. Kan dit mijn ei zijn (zou wel vroeg zijn op dag 11 van mijn cyclus).

Ik hoop dat iemand me wat meer kan vertellen.

Groetjes,
Anne

Hoi Anne,

Ik voel mijn eisprong, heb dan links of rechts onder in mijn buik een zeurderig, stekerig gevoel. Ook tijdens "de daad" heb ik een beetje pijn. Mijn gyn. zei dat dat niet het moment is van de eisprong zelf, maar de kramp die je voelt doordat de eiblaas op knappen staat, dus net ervoor. Hoop dat je nog geklust hebt afgelopen 24 uur... want het lijkt mij dat je idd je ei hebt vandaag.

Groetjes Lill.

hai anne,

ik heb precies hetzelfde als Lill ook zo'n stekerig zeurderig gevoel links of rechts of beide kanten. Dat duurt soms wel enkele dagen en dan is het weg en is denk ik mijn ei gesprongen....!
Soms denk ik ook vanne... jeetje wat een steken, maar het zal er wel bijhoren want de rest van mijn cyclus heb ik het niet alleen die paar dagen zo vanaf dag 11 tot/met 15 beetje verschillend.

suxxes

liefs Kyra

hoi anne,
ik zou t even checken met een testje of je temp om te kijken of dit t was, dan ga je steeds beter voelen wannneer t is en heb je wat meer zekerheid...maar dat moet je wel willen natuurlijk (al dat gedoe...) ik weet t ook nog niet zo goed, alhoewel ik al heel lang bezig ben. ik voel t gewoon niet zo erg denk ik hoewel ik vandaag ook wat pijn had en volgens de test ook hier ergens mn ei springt! misschien moet ik ook ns goed opletten...
ik las laatst trouens dat vrouwen meer zin hebben om te vrijen voor de eisprong, en ik moet zeggen dat klopt wel....maar dit is wel een hele vage check...
groetjes, lis

Terug
Bovenaan