eisprong voelen??

Hoi,

Ik heb 3 kinderen waarvan de jongste 7mnd, ik zou eigenlijk kort na de bevalling beginnen met een pil special voor bv net als de andere keer, maar het staat me nog steeds tegen en wil even niks slikken en een beetje mijn lijf zijn ding laten doen.
Maar nu komt hij: ik denk dat ik het elke keer voel als ik een eisprong heb of moet hebben(komt blijkbaar niet altijd als bv geeft).
Ik heb dan buikpijn alsof ik moet menstrueren en veel afscheiding, herkent iemand dit??
Ik ben altijd meteen aangeteld dus heb dit eigenlijk nog nooit ervaren!
Of weet iemand wat het kan zijn???

Groetjes Mary Jane

Hoi Mary Jane,

ja, ik herken je verhaal. Zeker sinds de geboorte van mijn zoon (10 mnd.) voel ik de hormonale schommelingen veel sterker. Vooral  rondom mijn eisprong heb ik last van 'PMS'-klachten. Overigens heb ik veel minder last van mijn menstruatie, dan voor mijn zwangerschap. Nu maar hopen, dat dat zo blijft...
Ik heb  ook na de geboorte van mijn zoon veel dikker haar gekregen. Pas nu begint het met grote hoeveelheden uit te vallen. Hormonen zorgen toch voor rare effecten...
Hoe lang heeft bij jou het uitzwangeren geduurd na de geboorte van je oudste twee kinderen?

Groetjes, Marijon

hoi,
het is heel normaal hoor, dat je wat last kan hebben van je buik en vag. afscheiding.
Als een vrouw niet vruchtbaar is, dan is de baarmoedermond hard en ligt hoog in de vagina en zal je haast niets vag. afsch.   hebben, maar als je vruchtbaar word /   naar een eisprong toewerkt, dan word je baarmoedermond week/zacht en zakt hij dieper in de vagina, en komt er vag.afsch. bij, dit kan (vies detail) zo slijmerig zijn, dat je het tot draden kan trekken tussen je vingers of op de dag van je eisprong dat je vag. afsch haast bijna vloeibaar is, als je niet meer vruchtbaar ben, word dit weer minder of gaat helemaal over. Je temperatuur kan ook wel een graad oplopen als je, je eisprong hebt of hebt gehad.
Het is dus heel normaal, hier kan je aan zien dat je vruchtbaar ben, en je eitje kan hard 'springen' uit je eileider dat je hier best buikpijn van kan hebben.

Hopelijk heb je zo wat informatie en word het wat duidelijker voor je.

Oh ja, als je vag. afsch. een soort visluchtje krijgt heb je misschien wel een schimmelinfectie en zal je even langs je huisarts moeten.

Groetjes Marina

Hoi,

Bedankt voor jullie reactie's..
Ik had dit nog nooit zo ervaren, ik dacht eerst dat ik weer ongesteld moest worden maar al na 2wk!! nu heb ik dat elke keer!
Heb geen infectie, die herken ik tegenwoordig al op moment 1, heb daar altijd al snel last van gehad!
Marijon, ik heb echt een jaar nodig om te ontzwangeren zeg maar, ik geef wel bv dus ik weet niet hoeveel invloed dat heeft, ook ik begin nu veel haren te verliezen en dat soort dingen!
Ik moet wel zeggen dat ik er dit keer minder last van heb, weet niet of dat komt doordat ik nu geen pil slik, maar dat bevalt op zich wel heel goed, ik denk ook dat ik dat voorlopig zo laat, ik begin nu ook weer ritme te krijgen in mijn menstruatie dus daaraan merk ik wel dat mijn hormonen weer wat stabieler worden!

Gr MJ

Heel herkenbaar.

Google eens of er iemand die NFP uitlegt bij je in de buurt zit. Dan heb je helemaal geen pil nodig.

(ben zelf al 15 jaar pilloos en daar heel blij mee).

Terug
Bovenaan