Eisprong voelen??

Hey.

Elke keer midden in mijn cycles voel ik een dag lang rare buikpijn in me onder buik.
Soms aan een kant, het wisseld wel eens.
Vooral als ik sta, of me buik uit zet geeft dat een naar gevoel.
Meestal is je eisprong 14 tot 16 dagen na je eerste dag van je menstruatie.

Ik zit nu op mijn 21e dag.
Ik slik geen pil, wil dat niet i.v.m. een tweede kindje op den duur.
Maar sinds de geboorte van Joëlla voel ik deze pijn steeds één keer in de maand terug komen.
Ik kan me ook nog herinneren, toen ik begon met de pil (lang terug) dat ik die pijn niet meer had.

Zou het mijn eisprong kunnen zijn??
Zou wel handig zijn, weet ik een beetje wanneer we het weer kunnen gaan proberen.
Nu nog niet hoor maar later.
Ik ben ook in één keer zwanger geraakt van Joëlla.
Meteen na het stoppen van de pil (heb het 8 jaar geslikt.)

Heeft iemand hier meer last van??

Groetjes Sabina Mama van Joëlla.

Zoals je het omschrijft denk ik wel dat je je eisprong voelt.
Ik voel het ook namelijk. Ben al twee jaar niet meer aan de pil en heb nu koper spiraaltje (zonder hormonen).

Lekker handig idd als we aan een tweede willen beginnen!

De  eisprong is geen "blijvend" raar gevoel gedurende de dag..
De eisprong voelt als een klein "plopje" en daarna voel je vrijwel snel  niets meer. Een enkele voelt nog eventjes een soort van menstruatiepijn, maar nooit een hele dag lang. Het is dan meestal 2 uurtjes na het "plopje" weer verdwenen.
Je kunt het "plopje" vergelijken met de allereerste schopjes van je baby die nog als "plopjes" of "belletjes" aanvoelen.

Als je echt rond die tijd echt veel last hebt van je buik of eierstokken zou je het eens aan je dokter kunnen vragen via het telefonisch spreekuur. Ben je misschien iets meer gerust gesteld..

Succes!!

Esmé mv Kay

Hoi, wat hierboven staat geldt niet voor mij hoor... ik kan rond mijn eisprong wel een paar dagen een zeurderig gevoel hebben. Links of rechts, ligt er aan welke springt, haha. Dat eitje moet de hele eileider door voordat ie springt, dat zal wel een kortdurende pijn zijn maar de weg ernaar toe voel ik weldegelijk hoor. En ja, best handig, hoef geen ovulatietesters te kopen! Volgens mij hoef jij je geen zorgen te maken, je bent gewoon, net als ik, een gevoelig typje.

Sterkte S. mamma van Stijn

ps, dit was mij allereerste vraag, zo ben ik op dit forum terecht gekomen, grappig hè, ik zal het nooit vergeten. Inmiddels ben ik twee jaar verder...

Hey Toulouse.

Wat jij beschrijft dat voel ik dus ook.
Gister avond begon opeens die vervelende pijn weer, en idd nu had ik het aan de rechterkant van me onderbuik.
Ik kan me nog herinneren dat het de vorrige maand aan de linker kant te pijn was te voelen.

Ik heb nog ff zitten google, en ja sommige vrouwen kunnen een ovulatie voelen, en het is heel goed mogelijk om zo'n eisprong een dag lang te voelen.
Het is maar een aantal procent van de vrouwen die hun eisprong kunnen voelen.
Toulouse wij zijn daar één van hihihihi.

Aan de ene kant vind ik het wel handig weet altijd dan wanneer me eisprong komt, maar ook hou ik er weer rekening mee dat die pijn weer gaat komen één keer in de maand.
Nou het is wat, maar in ieder geval weet ik nu zeker dat het elke keer de eisprong is die ik voel.
En de natuur gaat lekker zijn gangetje, en dat geeft me ook weer een goed gevoel

Groetjes Sabina Mama van Joëlla.

Terug
Bovenaan