Eisprong zojuist gehad

A

Anoniem

Guest
<p>Hoi dames,</p><p>Hoogstwaarschijnlijk heb ik gisteren mijn ei sprong gehad (ovulatietest cb en vanochtend geen :) meer). Nu is geduld echt niet mijn sterkste kant. Ik weet dat er testen zijn waarmee je 6 dagen van tr voren kunt testen maar zijn er ook not andere manieren om er toch wat vroeger achter te komen? Ik las iets over ovulatie testen te proberen die dan een :) geven omdat ze het hcg hormoon ook kunnen opnemen...</p><p>Hoop zo dat het gelukt is! </p>

Ik weet dat het moeilijk is om geduld te hebben, maar testen 6 dagen van tevoren werkt niet. Heb in ieder geval nog seks vandaag. Een ovulatietest meet je piek, niet je eisprong.

Je kunt pas iets meten als het bevruchte eitje is ingenesteld. Dat is gemiddeld zo'n 9 dagen na je eisprong. Het heeft dus totaal geen zin om eerder dan dat te testen, want dan is er nog niks te meten! Zelfs na 9 dagen zou ik persoonlijk nog even wachten. Ten eerste is het een gemiddelde, en kan het dus ook later zijn. Daarnaast duurt het ook even voor dat het hcg niveau hoog genoeg is om gemeten te worden, door welke test dan ook... Voor je NOD is het dus vaak vooral geldverspilling en extra onzekerheid, als je test!

Ohhh dat wordt heel erg geduldig zijn de komende dagen ? bedankt voor je reactie! 

Ik had de gewone cb test met weekindicator en ook eigenwijs 10 dagen van tevoren getest toen niet zwanger en toen heb ik 3 dagen later weer getest en gaf die 1-2 weken aan dus die kan ook gewoon veel eerder aangeven dan je daadwerkelijk zou moeten wachten. Dus het kan wel al is het niet slim ? afwachten is het allerbeste dat is zo.

Hoi! Ik had bij beide zwangerschappen (helaas wel 1 mk) op 9 dpo een duidelijk streepje met middagurine. Denk dat deze haast op 8 dpo al zichtbaar was geweest. Het hangt natuurlijk af van hoe snel je innestelling is en hoe snel je hcg stijgt. Maar moet wel zeggen dat bij vroeg testen de kans dat het mis gaat nog groter is, dus als je geduld kunt vinden zou ik langer wachten. Ik heb zelf het geduld niet, haha! 

Hoi! Ik had bij beide zwangerschappen (helaas wel 1 mk) op 9 dpo een duidelijk streepje met middagurine. Denk dat deze haast op 8 dpo al zichtbaar was geweest. Het hangt natuurlijk af van hoe snel je innestelling is en hoe snel je hcg stijgt. Maar moet wel zeggen dat bij vroeg testen de kans dat het mis gaat nog groter is, dus als je geduld kunt vinden zou ik langer wachten. Ik heb zelf het geduld niet, haha! 

Terug
Bovenaan