eisprong

Hallo allemaal,

Na twee weken gewacht te hebben zijn we weer druk aan de klus. Volgens de babybrabbelaite heb ik pas op dag 19 mijn eisprong, uitgaande van mijn vorige cylcus. Nu heb ik de vorige keer op dag 16 al wat gevoeld van de eisprong, dus ik snap er niet veel van. Ik heb vervolgens gelezen dat je ook heel goed de voorbereiding van de eisprong kunt voelen, dus daar ga ik maar van uit. Ook deze cyclus voel ik op dag 16 (vandaag) weer wat van de eisprong. Ik begin echt te twijfelen of ik de eisprong nu echt wel op dag 19 heb. Aangezien de menstruatie echt 14 dagen later moet komen, zou ik op dag 19 de eisprong moeten hebben. Soms snap ik er niets meer van en weet ik niet meer wanneer we moeten klussen. We klussen nu maar om de dag, uitgaande van de eisprong op dag 19. Ik heb ook de maybebaby in huis, maar die geeft alles zo vaag aan, daar snap ik ook niks van, zit er nog geen nederlandse beschrijving bij ook, echt handig. Doe ik er speeksel op, zie ik bijna niets.
Is het zo dat je exact 14 dagen voor je volgende menstruatie de eisprong hebt? Zo ja, dan is mijn eisprong echt op dag 19 en niet op dag 16, want dan zouden er 17 dagen tussen zitten.

Wie weet hier een antwoord op???

Iedereen succes met zwanger worden en ik hoop binnenkort heel veel leuke berichtjes te lezen!!!

Groetjes Nikki
 
Hallo Nikki,

Vervelend he?? Maar deze vraag heb ik hier laatst ook gesteld, omdat ik het gevoel heb dat ik 17 dagen na mijn eisprong ongie word. Volgens de antwoorden die ik heb gekregen kan dit dus wel afwijken van 14 dagen, dus zou het kunnen kloppen.
Als je het zeker wilt weten kun je gaan tempen.En zul je beter in kaart krijgen wanneer je je eisprong hebt.
Dit doe ik nog niet ik wacht nog even af. Hopelijk heb ik je kunnen helpen.

Tot schrijfs groetjes Anita
 
Hoi Nikki,
ik denk dat jij je lichaam beter kunt beoordelen dan de datumcalculatir va babybrabbel hoor! Die gaat alleen uit van gemiddelden en een gemiddelde vrouw bestaat volgens mij helemaal niet eens (ben er nog nooit een tegengekomen!)

Voor een nederlandse uitleg van de maybebaby kun je ook op babybrabbel kijken. Bij de premomshop, waar je hem kunt bestellen staat bij meer informatie ook de nederlandse uitleg (kwam ik zelf ook een beetje laat achter helaas). Bij mij werkte hij goed. Heb hem nog maar een cyclus gebruikt en ben niet zwanger geworden, maar dat lag waarschijnlijk ergens anders aan)
Succes ermee!
Groetjes el.
 
Hoi Nikki,

Volgens de temperatuurmethode heb ik op dag 20 mijn eisprong. Ik word ongeveer 10 dagen daarna ongesteld. Dus zoals El hierboven al zegt zijn het gewoon gemiddelden die op de site staan.
Succes!
Mijn NOD is vandaag AAARGH! Spannend weer.

Groetjes Femmy
 
Dat kan inderdaad wel afwijken hoor, ik ben altijd 12 dagen na mijn eisprong (temp.verhoging) weer ongesteld. Van de gyn. hoorde ik dat de temp.verhoging niet gelijk is aan eisprong, deze kan soms al een paar dagen eerder zijn opgetreden.
Als je uitgaat van je temp.verhoging zijn er inderdaad schommelingen van 10 tot 16 dagen totdat je weer ongesteld wordt.
Wanneer is je temp.verhoging dan?
Als dat inderdaad dag 19 is, kun je het beste vanaf dag 13 om de dag vrijen totdat je temp. omhoog gaat. Is tenminste advies van mijn gyn.

Succes
Joan
 
Terug
Bovenaan