eisprong

Krijg je precies 14 dagen voor je menstruatie je eisprong??? want ik reken dan terug en kijk dan in mijn agenda of het mijn vruchtbare dagen zijn geweest volgens het temperaturen en maybe baby en ik kijk ook we ook genoeg tijdens die dagen geklust hebben........
 
Ik gebruik hier altijd de zwangerschapsberekening op deze site voor, haha, je vult de eerste datum in van je laatste menstruatie, en de lengte van je cyclus en hop, hij vertelt je wanneer je vruchtbaar bent! zo kun je ook vooruitkijken ;-)

en nee, niet iedereen heeft op hetzelfde moment een eisprong . meestal 14 dagen NA je menstruatie ( jij denkt voor) maar dat is erg persoonlijk. Als je echt je best doet kan je de eisprong zelfs soms voelen, je lijf geeft het feilloos aan, je hebt meer zin in sex, en meer witverlies. soms zijn je borsten ook wat voller en voel je je super. de eisprong kan je zelfs horen als een echte "plop" samengaand met een steek in je zij.

niet elke bevruchting slaagt en niet elke eicel nestelt zich goed in ( ruim 75 % van de bevruchtingen gaat verloren)
Je wordt dan gewoon een paar dagen later ongesteld.
De innesteling kan wel ruim een week op zich laten wachten ( de bevruchtte eicel zwemt dan rond) en daardoor komt de menstruatie later als de innesteling niet slaagt.

je kan ook temperaturen maar dan alleen elke ochtend voor het opstaan. 0.2/0.5 graden verschil zou er te zien moeten zijn, en na de bevruchting is de verhoging continu. zakt de temperatuur rond je nod dan wordt je ongesteld.

suc6 ermee!!!
 
Eigenlijk heeft ikke het al duidelijk uitgelegd, dus er valt niet meer veel aan toe te voegen.

Ik zelf heb een eisprong na 10 dagen en wordt dan 13 dagen daarna ongesteld. Ik voel mijn eisprong altijd, inderdaad door een steek. Ik voel het bij mijn eierstokken. En je het inderdaad meer zin in sex.
Maar ga niet overduidelijk zitten wachten of je het voelt. Hoe harder je probeert zwanger te worden, hoe minder het lukt. Tenminste dat hoor je veel. Bij mij dus ook.

Succes Tatjana
 
Ik wil er nog wel even aan toevoegen dat je eisprong NIET 14 dagen na je menstruatie hoeft te zijn hoor. Dit klopt alleen voor diegene die een keurige stabiele cyclus heeft van ca. 28 dagen. Voor de meiden die bijv. een cyclus van 35 dagen hebben, is de eisprong pas rond dag 21 !! Het enige vaste gegeven dat je hebt is dat je ca. 14 dagen NA je eisprong ongi wordt of niet natuurlijk...
 
Dit klopt niet anoniem.

Het is voor iedereen anders. Er moet nou eenmaal een richtlijn zijn en dat is 14 de dag bij een cyclus van 28 dagen.

Ik heb een cyclus van 30 dagen en heb op dag 20 mijn eisprong. Dus bij mij zit er tussen mij eisprong en menstruatie maar 10 dagen.
 
hoi wat diegene zegt boven mij klopt niet helemaal dan moet dat bij haar echt een uitzondering zijn dat er maar 10 dagen tussen zit want tussen eisprong en menstruatie zit altijd 14 dagen heb het net van de week na gevraagt bij mijn gyn als het korter is namelijk kun je niet zwanger raken of heel meoilijk want dan heeft het eitje geen genoeg tijd om in te nestelen
 
Nou, dan zal ik dus niet zwanger raken want het is toch echt zoals ik schreef...

Naar mijn weten heeft een bevrucht eitje nog altijd maar 7 dagen nodig om in te nestelen, dus of het lukt binnen die 10 dagen zullen we wel zien.

En uitzonderingen zijn er altijd.

Wees trouwens voorzichtig met wat je schrijft ("dan zul je namelijk niet zwanger raken of heel moeilijk"), want ik kan gelukkig goed relatieveren, maar er zullen ook meiden zijn die door zo'n antwoord verschrikkelijk in de stress kunnen schieten.
 
Terug
Bovenaan