eisprong

Hoi,
Ik zou graag van jullie weten hoe je precies weet wanneer je je eisprong hebt. Door temperaturen of ovulatietesten? Ben zelf redelijk regelmatig, tussen de 28 en 30 dagen, tot nu toe 'gok' ik dus steeds dat mijn eisprong ergens tussen dag 12 en 17 valt. In die periode heb ik ook meer afscheiding, draderig en helder. Ben heel benieuwd hoe jullie te weten proberen te komen wanneer je vruchtbare periode is..., misschien nog tips? Alvast bedankt & groetjes,
Lena
 
Hoi Lena,
Dat van je afscheiding is in ieder geval goed! Als het er zo uitziet, ben je vruchtbaar. Verder kan ik m'n eisprong voelen. Ik reken eerst wel van te voren uit wanneer ongeveer en meestal wordt dat dan bevestigd doordat ik het ook rond die dag voel. En verder kun je ook ovulatietesten kopen maar daar heb ik verder geen ervaring mee. Tempen wil ik nog niet aan beginnen want ik zit net in de tweede ronde. Nou, dat waren mijn tips!
 
Ook ik gebruik geen ovulatietesten en ik temp ook niet. Ik gok er net als jou op wanneer ong. mijn vruchtbare dagen zijn. En idd. rond die tijd heb ik meer "draderig" slijm. Ik kijk ook wel op babybrabbel trouwens om te kijken wanneer ongeveer mijn vruchtbare dagen zijn. Ze hebben daar een kalendertje voor. erg handig maar natuurlijk niet 100% betrouwbaar.

Maar wij zitten pas in de 2e ronde.

greets Tika
 
Ik hou een temperatuurlijst bij sinds een paar maanden.
Het eerste half jaar heb ik dit niet gedaan, omdat je er door te tempen wel meer mee bezig bent.
Nu blijkt dus uit mijn temp.lijst dat ik mijn eisprong rond de 10e dag heb.
Voor meer info over temperaturen:
www.9maand.com/vruchtbaar/cyclus/btemp.php
Ik heb gekozen voor temperaturen omdat temperaturen niets kost en ovulatietesten behoorlijk prijzig zijn.
 
Terug
Bovenaan