eisprong

A

Anoniem

Guest
Hallo ik heb nog een vraagje over de eisprong. Vrijdag a.s. heb ik mijn eisprong maar wanneer kan ik dan het beste vrijen met vriend?

En ik heb foliumzuur gehaald vandaag op advies van iemand hier maar helpt dat echt en hoelang mag je dat slikken.

Alvast bedankt, liefs, Belinda

Foliumzuur helpt niet om zwanger te worden maar is om je kindje te beschermen tegen een open ruggetje enz. Als je dit zo ´n vier weken voor de zwangerschap en dan nog 10 weken tijdens is de kans op deze dingen kleiner. Je weet natuurlijk niet wanneer je zwanger raakt maar het kan geen kwaad om dit te slikken voor het raak is. Ik zelf heb het 6 maanden geslikt voor het raak was en volgehouden tot de verloskundige aangaf dat ik kon stoppen.
Groetjes Mo (33wk3)

Hi Belinda,

Je bent zo'n 2 dagen voor de eisprong al vruchtbaar. Op de dag van de eisprong zelf ook. Dus aan de slag deze week zou ik zeggen!

SUCCES!

Liefs Bieb.

Hoi Belinda,

zoals anoniem hierboven zegt, klopt.
Het helpt niet om de vruchtbaarheid te vergroten, maar om de kans op een kindje met een open ruggetje te verkleinen.
Je moet hier eigenlijk 4 weken voor de bevruchting mee beginnen, zodat je foliumgehalte op het moment van de bevruchting op het juiste niveau is.

Groetjes

Terug
Bovenaan