eisprong

A

Anoniem

Guest
ik wil graag weten hoe jullie allemaal weten waneer jullie een eisprong hebben, temp jullie allemaal of is het de gevoel van kramp in je buik.
verder iedereen gefeliciteerd die zwanger is, en de anderen succes. liefs anoniem

Hoi,

op www.babybrabbel.nl staat in de rechterkolom een link naar vruchtbaarheidskalender. Hier moet je dan aangegeven wat de eerste dag van je vorige menstuatie was en hoelang je cyclus gemiddeld duurt. Aan de hand daarvan wordt dan uitgerekent wanneer je vruchtbaarste dagen zijn, je eisprong en je verwachte volgende menstruatie. Je weet dan precies in welke periode je de meeste kans hebt om zwanger te worden. Veel succes ermee.

groetjes Sylvia

Hoi,

Ik voel mijn eisprong altijd aan komen. Heb dan al een paar dagen last van zeurende pijn in mijn buik (vergelijkbaar met ongi krampjes), wat hoofdpijn en vaak wat diarree. Dit alles bij elkaar duurt zo'n 3 dagen bij mij.
Ik ben er achter gekomen door die klachten elke maand op te schrijven en is na te gaan op welke dagen in mijn cyclus die klachten naar voren kwamen. Dit bleek elke keer zo rond de 13e/ 14e dag te zijn. Ik heb een zeer regelmatige cyclus van 29 dagen met hooguit een enkele keer 28 of 30 dagen.
Ik heb zelf nog nooit hoeven tempen maar daar kan iemand anders je vast meer over vertellen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Succes en gr Sophia

Hoi,

ik zou je niet kunnen vertellen hoe dat voelt, heb het zelf nog nooit (bewust) gevoeld.
Sinds maand 6 temp ik (nu maand 12), maar voor mij gaat de rekenmethode van babybrabbel niet op. Ik heb een wisselende cyclus en ook als ik een zelfde aantal dagen cyclus heb als de vorige kan mijn eisprong op een andere dag zijn.
Naar mijn idee is het temperaturen en daarbij een grafiek bijhouden (ook op babybrabbel.nl) de meest nauwkeurige methode en je krijgt ook zicht op hoe je cyclus in elkaar zit.

succes
MY

Hoi,

Ik voel ook niet wanneer ik een eisprong heb. Mijn man en ik proberen zo vaak mogelijk te klussen (om de dag). En dan maar hopen! Misschien als het nog langer gaat duren voordat het lukt (zit nu in ronde 9), dat ik overweeg om ook te tempen, omdat mijn cyclus niet regelmatig genoeg is om de vruchtbaarheidskalender te gebruiken.

Groetjes
Miranda

Terug
Bovenaan