eisprong

A

Anoniem

Guest
Hallo Dames,

Ik heb even een vraag over de eisprong. Als je je eisprong hebt hoelang blijft je ei dan liggen zeg maar. Hoe veel tijd heb je te klussen, de hele dag of een paar uur? Ik ben er gewoon benieuwd naar en hoop dat een van jullie me er een antwoord op kan geven. Alvast bedankt.

Groetjes Marianne

Ik weet het niet helemaal zeker. Maar volgens mij 6 uur. Maar het zaad van je vriend kan heel lang leven. Dus al klus je een dag voor je eisprong kan je dus bevrucht worden als je je ei sprong hebt.
Groetjes Nance

Hoi Marianne,

Je ei blijft een paar uur leven, dus je hebt weinig tijd om te klussen.
Je kan beter voor de eisprong klussen een zaadcel kan zelfs 72 uur leven.

Groet

Hallo Marianne,

Inderdaad is het eigenlijk al te laat als je je eisprong hebt gehad. Wij klusten ook aan de hand van de eisprongtest, maar als deze positief was was het dus eigenlijk al te laat. Het is alleen handig om in kaart te brengen, als dit al mogelijk is dus regelmatig, wanneer je je eisprong hebt en dan hier vooraf op in te spelen. Bij ons was dit erg lastig omdat ik een cyclus van 22 dagen heb en wij dus echt meteen nadat ik ongi geweest was moesten klussen...
Inmiddels zijn we na 10 maanden nu eindelijk 8,5e week zwanger.
Succes!
Liefs,
Barbara

volgens mij een eicel maximaal 12-24 uur (ergens gelezen), maar ik denk zelf max 12 uur, 7 uur lijkt me wel erg kort, maar ik denk dat niemand het zeker weet en het ook per persoon afhangt.

Zaadcellen heb ik gelezen 48-72 uur (2 a 3 dagen), maar ga daar niet blind vanuit als anticonceptiemethode (niet het juiste forum, weet t).

Terug
Bovenaan