eisprong?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Even een klein vraagje aan jullie 'ervarener' meiden. Ik ben sinds twee maanden gestopt met de pil. Nog niet ongesteld geweest in de tussentijd, maar ook niet zwanger. Over een maand mag ik voor een opwekkuurtje naar de huisarts als ik dan nog niet ongi ben geweest. Echter, twee weken geleden was ik er heilig van overtuigd dat ik ongi ging worden. Zo'n drie uur lang had ik menstruatiekramp. Maar tot op heden nog steeds geen bloed. Afgelopen zondag heb ik een test gedaan die negatief was. Nou heb ik sowieso het idee dat ik me allemaal 'pijntjes' in mijn hoofd haal, maar die kramp was te pijnlijk om verzonnen te zijn. Zou dit dan toch mijn eisprong geweest kunnen zijn? Heb ik misschien te vroeg getest? Ik weet best dat alleen de tijd het me zal leren, maar ik ben uiteraard nogal nieuwsgierig.. :)Wie voelt haar
eisprong en kan mij vertellen wat zij dan precies voelt?

Groetjes,
Wendy

hoi Wendy,
Ik voel elke maand mijn eisprong. Nu weet ik wat het is maar in het begin ook niet. Ik voel dan een opgeblazen gevoel aan de linke of aan de rechte kant van mijn buik(waar dus je eileider zit). Het doet een beetje pijn als je zit. En ook het vrijen is gevoeliger(handig als je zwanger wilt worden..). Kramp krijg ik meestal na mijn eisprong maar dat wil niet zeggen dat ik dan ongi wordt. Deze komt dan meestal een week later. Misschien bij jou ook. Toen ik stopte met de pil hebben we het eerst veilig gedaan zodat ik zeker weet wanneer mijn cyclus begint. Bij sommige vrouwen duurt het maanden voordat ze ongi worden en dan zit je maanden in onzekerheid of je wel of niet zwanger bent. Ik werd na 5 weken ongi. Ik ben 1 keer eerder gestopt met de pil en toen duurde het 3 maanden!!

Succes!
Marielle

Ik voel eigenlijk hetzelfde als wat Marielle hierboven beschrijft... een beetje opgeblazen gevoel aan links of rechts..; Soms een beetje zeurderig maar niet echt hee pijnlijk. Soms ook wat hoofdpijn (raar maar waar)
Groetjes
Lea

Bij mij doet het vaak redelijk zeer, een soort ongesteldheidsgevoel. Maar ik hoor ook van meiden die er helemaal geen klap van voelen. Ik denk dat het zo werkt dat als je veel pijn bij het ongesteld worden hebt, je dan ook grote kans op pijn bij de ovulatie hebt.

Groetjes, Jans

Terug
Bovenaan