Eisprong

A

Anoniem

Guest
<p class="MsoNormal"> </p><p class="MsoNormal">Hallo dames!<br /><span style="mso-spacerun: yes;"> </span><br />Ik ben sinds 3 weken gestopt met de pil. Ik ben daarna begonnen met ovulatietesten, om te zien wanneer mijn eisprong is. De ovulatietest gaf positief aan. En ik lees dat er na 24 tot 36 uur je ovulatie optreedt. Zelf snap ik weinig van de test. Wij hebben namelijk niet gelijk seks gehad, wij hebben dit een dag later net na 24 uur gedaan. Zou het kunnen dat wij seks hebben gehad net na de eisprong omdat de eisprong pas na 24 uur optreedt? of is de kans groot dat we de eisprong hebben gemist? Of zou die ook later dan 24 uur kunnen komen? Ik hoop dat jullie mijn warrelige verhaal begrijpen. <br />Groetjes!</p>

Als je voor de 1e keer positief  test springt  je ei indd  rond de 36 a 24 uur.
Ook leeft je eitje nog een aantal uren  
Dus je hebt wel op het goede moment gevreeën lijkt mij ☺️ 
Sommige sperma  cellen doen er uren over om bij je eitje te komen maar je hebt ook snelle zwemmers die er rap zijn las ik☺️

Hoi, lastig altijd he! Ik zal proberen hem uit te leggen:
Een positieve ovulatietest betekent dat je ovulatie eraan komt. Gemiddeld inderdaad 24-36 uur na de "LH-piek" (die gemeten wordt door de testen).
Het eitje dat vrijkomt bij de ovulatie, is ongeveer 12 uur levensvatbaar. In die tijd moet het bevrucht worden, anders sterft het af en word je dus 2 weken later ongesteld.
Zaadcellen hebben even tijd nodig om op de juiste plek te komen en het eitje te bevruchten. Zaadcellen kunnen in de baarmoeder meerdere dagen overleven. Het is daarom altijd aan te raden om vóór je ovulatie al seks te hebben, dan kunnen de zaadcellen rustig hun plekje opzoeken en het eitje "opwachten".
Als ik het goed lees heb je ca. 24 uur na de positieve ovulatietest seks gehad. Dan is het eitje dus net gesprongen, of stond op het punt dat te doen. In principe ben je dan dus nog best op tijd, omdat je die 12 uur levensduur van het eitje ook nog hebt!
Mocht het deze keer niet gelukt zijn (dat kan altijd natuurlijk, ook als je alles "perfect" doet), zou ik als tip geven om volgende keer ook wat eerder alvast te proberen. Denk maar: hoe meer zaadcellen er binnen zijn, hoe groter de kans ;)

Bedankt voor jullie reactie! Voor mij is het nu een stuk duidelijker geworden :) 

Terug
Bovenaan