eisprong??

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik wil even jullie raad. Ben maart vorig jaar gestopt met de pil en in augustus is er PCOS geconstateerd.  Ik weet dus niet wanneer en of ik een eisprong heb en wordt maar heel weinig ongi. Vorig jaar 3 keer.
Nu had ik deze week een waterige afscheiding, raar gevoel in onderbuik, een dag beetje pijn in onderbuik ook bij het lopen en nu heb ik ook gevoelige tepels.

Ik moet woensdag weer naar de gyn, dus dan kan ik het nog wel na laten kijken. Maar weten jullie of dit (duidelijke) symptomen zijn van een eisprong?? Ik heb namelijk geen idee.

Alvast bedankt.

Kus Taat

Hoi Taat,

Bij mij is 2 weken geleden ook PCOS vastgesteld. Ik ben in augustus vorig jaar gestopt met de pil en ben sindsdien helemaal niet meer ongesteld geworden. Ben nu net klaar met een kuur Provera en wacht nu rustig af wanneer en of ik ongesteld word... spannend hoor! (klinkt misschien raar haha)

Maar ik begreep van mijn gyn dat bij PCOS helemaal geen eisprong plaatsvind. Je hebt vast het verhaal gehoord dat "normaal" gesproken eiblaasjes worden aangemaakt aan de eierstokken en dat deze groeien en een eisprong opleveren, waardoor je dus ongesteld wordt. Bij PCOS (in mijn geval, weet niet of dit nog verschillend is per persoon) heb je niet een paar eiblaasjes, maar heel veel, waardoor er dus niet één eitje kan groeien en er dus geen eisprong optreedt. vandaar de medicijnen om een bloeding op te wekken. bij mij is het ook nog niet helemaal duidelijk of er dan ook een eisprong ontstaat, maar hiervoor moet je dan weer bloed gaan prikken.. dit moet ik maandag doen als ik vandaag of morgen ongesteld word...

dat gevoel in je buik heb ik ook gehad, maar bij mij voelt het als een zijsteek maar dan iets boven mn lies.. raar gevoel..

weet niet of dit je iets heeft geholpen, maar er komen vast nog meer reacties! Succes ermee in ieder geval en ben benieuwd hoe het verder met je gaat!

Groetjes

Hoi Taat,

Ik heb geen idee of je met PCOS een eisprong hebt maar de klachten die jij  schrijft kunnen wel duiden op een eisprong. Heb altijd precies hetzelfde waterige afscheiding steken aan 1 kant in me onderbuik en soms ook gevoelige borsten tepels.
Succes woensdag bij de gyn.

Liefs Loth

Hoi meiden,

Ook bij mij is in augustus PCOS geconstateerd, bij mijn weten heb je af en toe wel een eisprong, maar zeer onregelmatig.
Ik ben uiteindelijk voor de eerste keer ongesteld geworden met behulp van acupunctuur, die heeft een ongi los weten te frummelen, en twee weken later ook een eisprong!
 (ook slikte ik monnikspeper en teunisbloemolie). Hieruit ben ik toen zwanger geweest maar dat werd een miskraam, helaas.
Na curretage toch weer een redelijk regelmatige cyclus, maar weer maar 1 cyclus, dus kan er maar weinig van zeggen, want nu ben ik alweer 13 weken zwanger............

Je hebt dus wel degelijk af en toe een eisprong.............
En de tekenen die jij hebt kunnen absoluut op een eisprong wijzen...............misschien kun je, als je de volgende keer weer zulke klachten krijgt, zorgen dat je ovulatie testen op voorraad hebt? Dan kun je meteen testen als je ook maar even denkt dat je eitje gaat springen? Dan weet je het zeker en kun je het herkennen voor de volgende keren..............

Sterkte ermee en succes met zwanger worden, niet wanhopen dus, want het kan wel degelijk hoor!

Hey meiden,

Dank jullie wel voor de reacties. Toch fijn om te weten dat er meer mensen in hetzelfde schuitje zitten... Ik kan er zeker wel wat mee.
Ik laat wel even weten op dit topic hoe het woensdag bij de gyn geweest is.

Liefs Taat

Terug
Bovenaan