Eisprong

<p style="text-align: right;">2 vraagjes... mijn verloskundige gaf aan dat mijn eisprong eerder was dan dat ik zelf dacht. Snap dat niet...(ben nu zwanger en snap de data niet helemaal). Zij vertelde dat een vrouwelijk eitje nog wel een tijdje kan overleven en gewoon rustig wacht op zaadjes; kan wel een paar dagen overheen gaan. Wat ik alleen overal lees, is dat een vrouwelijk eitje juist helemaal niet lang blijft leven? Vraag 2: kan een week na gemeenschap een zwangerschapstest al positief tonen? Bedankt voor jullie hulp!</p>
 
Naar mijn weten kan een eitje ongeveer 48 uur blijven leven, daarna wordt het afgestoten als het niet bevrucht is. Sperma kan wel een paar dagen overleven, volgens mij zo’n 5 dagen. Bij mij klopten de berekeningen ook nooit zo goed. Ik voel mijn eisprong dus ik wist altijd precies wanneer dat was en de berekeningen toonden ook altijd andere data aan.

Een test kan denk ik wel positief zijn maar het wordt niet aangeraden om zo vroeg al te testen omdat het vaak nog in de eerste weken afgestoten kan worden en dan zou je "normaal" ongesteld worden zonder dat je wist dat je misschien zwanger geweest was. Is vooral voor de mentale gezondheid.
 
Terug
Bovenaan