Eisprong!

Hallo allemaal,
Ik ben helaas nog niet zwanger maar ik heb een onregelmatige cyclus. Ben in december 2003 gestopt met de pil. Hierdoor is het moeilijk te berekenen wanneer ik m'n eisprong heb.
Nu las ik ergens dat er uitzonderingen zijn en dat sommige vrouwen al heel snel een eisprong hebben, bijvoorbeeld direct na hun menstruatie. Je rekent natuurlijk normaal 14 dagen voor je menstruatie.
Maar als je dus vroeg een eisprong hebt betekent dat dat je er altijd naast zit.
Wie heeft hier ervaring mee?
Liefs van Marie
 
Hoi Marie,

Je geeft zelf het antwoord in het bericht dat je plaatste op het "zwanger worden forum". Hou je klusmarge ruim. Je hebt iedere ronde 20% kans opdat het raak is!

Succes!

Floor.
 
Volgens mij kun je toch het beste uitgaan van 14 dagen voor de menstruatie, die periode ligt redelijk vast, terwijl de periode daarvoor per vrouw en zelfs per cyclus erg kan wisselen. Als je een erg onregelmatige cyclus hebt is het natuurlijk lastig.

Je zou kunnen overwegen eens te temperaturen, dan kun je zien hoe je cyclus verloopt en kun je in elk geval (nadien) zien dat je een eisprong gehad hebt. Goede uitleg over temperaturen vind je op de site van Freya (www.freya.nl), onder "basale temperatuur curve".

Succes, en ik hoop dat je snel zwanger bent,

N.
 
Hoi,

Tip van anoniem hierboven hoeft echt niet te werken hoor en ik persoonlijk vind dat niets.

Maar inderdaad temperaturen, slijmherkennning (ook op www.vruchtbaarheid.org te vinden) misschien een keer een ovulatietest (wel heel erg duur). 14 dagen aanhouden voor je menstuatie klopte bij mij niet (met cyclus 28 dagen) want ik had mijn ei bij 10 dagen in de cyclus.

Overigens helpt het bovenstaande ook niet echt want het heeft toch nog 1,5 jaar geduurd.
 
Hoi Liesbeth,
Dit is precies wat ik bedoelde, dat sommige vrouwen niet hun ei hebben op de veertiende dag. Jij hebt 'm dus op de tiende dag van je cylcus. Dat is inderdaad heel vlot. Hoe ben je daar achter gekomen?
Ik heb weleens getemperatuurt maar daar word ik niet wijzer van.
Heb jij nog een tip?
Liefs van Marie
 
ik had mijn ei 10 dagen voor mijn menstruatie (dag 20). Tempen kan je doen, maar je temp gaat omhoog na je eisprong en aangezien je ei maar 6 uur vruchtbaar is heb je grote kans dat je te laat bent. Tempen heeft bij een onregelmatige cyclus overigens geen nut.
 
Terug
Bovenaan