Eisprong ?

Hai Juul,
Ik herken je verhaal. Ben zelf van aug 03 bezig met zwanger worden en het lukt maar niet. Was in maart 04 1 week overtijd en heb toen enorme buikpijn gehad toen regels wel kwamen. 2 Vriendinnen van mij waren ook meteen zwanger van de 2de en ik kan niet eens een 1ste krijgen. Ik was(en ben) heel blij voor hen, maar toch stikjaloers. Kan ook zeer onredelijk zijn en mijn man vindt ook dat ik er te veel mee bezig ben, maar als je per maand maar 1 kans krijgt dan wil ik die wel benutten. Ik weet alleen niet zeker wanneer mijn eisprong is. Heb 31 dagen cyclus en op 11/9 ongi geweest. Dus eisprong zou 28/9 moeten zijn. 26/9 en 27/9 geklust, maar de tekenen wijzen erop dat vandaag eisprongdag is. Wat nu ? Weeral te laat ? Weer een maand wachten ? Ik word er moedeloos van. Zal niks anders opzitten vermoed ik. Gyn zei ook dat het zeker binnen het jaar zou lukken. Mooi niet dus. Heb 11/10 afspraak om te kijken of er iets mis is met mij en duidelijkere uitleg te vragen. Misschien valt mijn eisprong niet exact 14 dagen voor ongi, dus dan tel ik al een paar maanden verkeerd en dan is het wel logisch dat ik niet zwanger wordt. Misschien ligt het aan mijn man, maar daar wil ik nog even niet aan denken.
Blijf hopen en ooit lukt het wel !!!

Duupje

 
hoi hoi,je moet niet van die berekenningen uit gaan!!!bij jou kan het wel heel anders zijn,mijn eisprong bijv valt eerder,ongeveer een dag of 4 a 5 na me ongi,het zijn schattingen,weet je wat je moet doen jezelf controleren,elke keer even met je vinger in je vagina om te voelen of je cermixslijm heb,dan weet je he het is me vruchtbare piriode,en er te veel mee bezig zijn is ook niet,goed,ik zelf ben nu in ronde 9,maar weet niet of ze hier op het zwanger zijn dit leuk vinden veel sucses
 
Hoi Duupje,

Heel veel sterkte met zwanger worden.Lijkt mij om gek van te worden als het steeds maar niet wil lukken en je al zo lang bezig bent.Mijn zus is ook al een tijdje bezig en bij haar wil het ook niet 1 2 3 lukken terwijl ik voor de 2e keer erg makkelijk zwanger ben geworden.Had ook wel een beetje moeite om het haar te vertellen.Misschien moet je een tijdje niet zo aan de regels vasthouden maar goed ik heb makkelijk praten.
Sterkte
 
Hallo,
Misschien dat je ovulatietesten kunt kopen? Zelf heb ik het nog nooit geprobeerd, maar dat schijnen zeven testjes te zijn, die je vanaf dag tien kunt gebruiken.
Kosten zijn volgens mij verschillend, koop je het van een merk (rond de 30 euro ) of een huismerk..... Als je al best een poos bezig bent, zoals jij, zou ik toch maar eens naar zulke 'middelen' pakken. Wie weet heb je inderdaad een vroege of juist late eisprong, waardoor jullie niet op het juiste moment vrijen?
Veel succes in ieder geval ermee!
Groetjes.
 
Is misschien een hele opgave, maar als je vanaf na je menstruatie om de dag sex hebt, dan worden de kansen gelijk een stuk groter als je niet weet wanneer je je eisprong hebt. Kan me niet voorstellen dat je 'm dan nog mist. Je moet natuurlijk wel een goed eitje hebben, maar de kans neemt zo wel toe.

Je ei 'leeft' overigens maar 6 uur en de zaadcellen doen er wel even over eer ze die gevonden hebben, dus voor je eisprong sexen is het beste.

Succes!
 
Hier nog een adviesje van mij. Koop inderdaad ovulatietesten, want het kan best zijn dat je helemaal op de verkeerde dagen vrijt. Met deze testen weet je gewoon zeker wanneer je eisprong is, en wordt de kans op zwanger raken een stuk groter. Bij mij was de eisprong iedere maand anders, soms de 13e dag van de cyclus, soms pas de 17e of 18e dag. Maar wist dan wel wanneer we moesten klussen. Met deze testen lukt het echt heel goed. Ik had altijd die van clearblue, 7 stuks voor € 30,00. Wel prijzig maar ja alles voor het goede doel toch. Ben inmiddels ook weer zwanger, na een miskraam in augustus. Dus weer vrij snel. Hoop dat je hier wat aan hebt. Succes en gewoon kopen die dingen. Groeten Jos.
 
Inderdaad ovulatietesten, daarmee ben ik er ook achter gekomen dat je echt niet persee ronde de 13/14e dag je eisprong hoeft te hebben.

Overigens vind ik het wel vreemd dat je gyn zegt dat het zeker binnen een jaar raak is.....dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Bij ons was er ook helemaal niets aan de hand en toch bijna 2 jaar over gedaan. Nu 3 mnd zwanger. Dus geef de moed niet op.

Wens je heel veel geluk en succes met het zwanger worden.

Liefs Smargje
 
Terug
Bovenaan