Eisprong

Ik voel elke maand duidelijk mijn eisprong. De ene maand links en de maand erop rechts. Vorige maand voelde ik hem duidelijk rechts en had een positieve test op dag 11. Ik zit nu op dag 12 en de test is nog steeds harstikke negatief. Het rare is dat ik nog steeds mijn linke eileider voel. Kan het zijn dat je 2 maanden achter elkaar in dezelfde eileider een eisprong kan hebben?? Of kan het zijn dat het eitje vorige maand per ongeluk ingenestelt heeft in de linke eileider en dan toch ongi wordt??

thx

Hoi Marielle,

Voel je continue je linker eileider? Of gewoon zo rond je eisprong? Ik heb namelijk begrepen, dat er iedere maand aan beide kanten een eitje rijpt en dat op een gegeven moment 1 eitje dominant wordt, dan zakt die andere terug. Maar het wil niet zeggen dat het altijd om en om is, het kan ook best een aantal keren links achter elkaar en dan weer om en om. Als je het niet vertrouwd, gewoon een afspraak maken bij je huisarts of je gyn.
Succes ermee!
Gr.
Di

hoi Di,
Ik voel altijd mijn eisprong en dat is altijd om en om. MAar nu voel ik voor de 2e keer achter elkaar mijn linke eileider. Wat een geruststelling dat het niet altijd om en om is. Ik denk wel dat ik een kleine cyste heb bij mijn eileider. Ik zal de volgende keer in het ziekenhuis toch eens vragen of ze daar naar willen kijken, links is zoo gevoelig. Normaal voel ik mijn eileiders rond mijn eisprong(3 dagen ervoor) maar afgelopen maand voel ik veel vaker mijn linke eileider. Ik wacht nog even mijn eisprong af, hij is al laat deze maand..
thx
Marielle(30)

Hoi Marielle,

Ik had deze cyclus ook een cyste, een overblijfsel van de vorige cyclus. Doordat ik in het IUI-traject zit en dus regelmatig voor een echo moet, zijn we daar achter gekomen. Gelukkig was hij al aan het krimpen en kon deze IUI gewoon doorgaan. Ik zou inderdaad gewoon eens vragen in het ziekenhuis, misschien kun je ook vragen om een uitgangsecho? Dat is een echo tussen de 3e en de 5e dag. Dan weet je ook meteen of je eierstokken en eileiders rustig zijn aan het begin van je cyclus... Ik weet niet hoever jullie al zijn in de medische mallemolen?
Vervelend iedere keer he, dat wachten...
Sterkte!
Di

hi Di!
Ik heb 1x een echo gehad, een jaar geleden omdat ik zoveel last had van mijn eisprong(links dus). Toen zagen ze wel iets zitten wat waarschijnlijk een cyste was maar te klein om iets te doen(denk ik..). Een half jaar geleden kwamen we erachter dat mijn man heel slecht zaad heeft en nu staan we op de wachtlijst voor ivf/icsi. Half april moeten we terug komen en dan komen meerdere onderzoeken. Ik neem aan dat ik ook nog onderzocht gaat worden. Hoort zo'n uitgangsecho bij 1 vd onderzoeken? In september beginnen we met ivf.
Wachten is vreselijk maar je went er wel aan..

liefs
Marielle

Terug
Bovenaan