Eisprong

Hallo allemaal,

Ik heb even een vraagje:
Na 2 eerdere misgelopen zwangerschappen wil ik graag weer zwanger worden.
Wij zijn nu ongeveer 3 maanden bezig en natuurlijk duurt elke maand nu enorm lang...
Om een handje te helpen heb ik van Predictor de ovulatietests gehaald. Helaas, nog zonder resultaat (vandaag 4e test gedaan, dag 15 van mijn cyclus). Heeft iemand hier misschien ervaring met de werking van ovulatietesten (heb je bijvoorbeeld echt hele goede?). Nu hoor ik ook wel eens dat vrouwen het voelen wanneer ze een eisprong hebben? Ik ben heel benieuwd hoe zij dat weten? Wat gebeurt er lichamelijk?

Ik hoop uiteraard op reactie.
Alvast bedankt,
Groetjes Evi

Hoi Evi,

Ik gebruik zelf ovulatietesten van sensitest. Deze kun je op internet bestellen. Ze zijn echt een stuk goedkoper dan die van clearbleu. Kijk maar eens op www.sensitest.nl.
Ik ben ze gaan gebruiken omdat ik, voordat ik aan de pil ging, altijd een erg onregelmatige cyclus had. Ik wil natuurlijk toch graag weten wanneer mijn eisprong is, dus heb ik die ovutesten gekocht. In de twee maanden dat ik de test gebruikt heb, heb ik ook echt een heel erg duidelijk resultaat gekregen, een niet verkeerd te interpreteren dikke (tweede) streep een dag voor de eisprong.
En wat blijkt? Ik voel de eisprong inderdaad. Nooit bij stilgestaan, maar de dag van de eisprong heb ik echt behoorlijk last van een specifieke pijn. Ik weet niet of dat bij iedereen hetzelfde voelt, maar ik kan het wel voor je omschrijven. De pijn zit laag in mijn buik en niet echt in het midden. Een beetje in de richting van mijn liezen. Daar steekt het dan. Met name als ik een tijd gezeten heb en als ik dan opsta, dus bij het strekken van mijn lichaam, dan voel ik dit het meest. Als ik op zo'n dag op de fiets zit, dan voel ik ook echt elk hobbeltje en kuiltje, dan steekt het daar heel erg.

De eerste twee maanden sinds ik van de pil af ben, had ik mijn eisprong 22 en 20 dagen na het begin van mijn menstruatie. Ik blijk ongeveer 12 dagen na mijn eisprong weer ongi te worden.
Hoe lang is bij jou je cyclus normaal? Als dit 28 dagen is, dan zou de eisprong ergens tussen dag 12 en 16 moeten liggen. Het zou dus goed mogelijk kunnen zijn dat het gewoon nog moet komen.
Wel frustrerend, he? Je wilt gewoon graag dat het zover is. Bovendien wil je ook graag zeker weten of de ovutesten wel werken.
Die van mij gaven zo'n duidelijk resultaat precies een dag voordat ik die pijnen had, dat ik het voor mij nu wel zeker weet. Ik geloof dat ik de testen nu niet eens meer nodig heb, omdat ik het wel echt heel goed voel. Ik heb er echter nog genoeg liggen voor de komende cyclus, dus ik ga er voorlopig maar weer mee verder.
Deze cyclus heb ik er echt enorm veel moeten gebruiken, omdat ik een miskraam heb gehad en het na de curettage uiteindelijk dik 4 weken heeft geduurd voordat mijn ei kwam. Maar ook nu (vooral nu) wel heel fijn om te weten wanneer het precies was. Helaas is gisterenavond gebleken dat het er deze ronde niet inzat voor mij.

Hopelijk helpt deze info je een beetje.

Groetjes.

Hallo Miep,
Allereerst bedankt voor je duidelijke reactie! Mocht ik deze keer weer niet zwanger zijn, dan zal ik zeker die testen van sensitest eens gaan proberen. Het gekke is dat ik ook meen te voelen dat ik een eisprong heb, maar helaas wijst de test dit dan niet. Straks moet ik de laatste doen (in die van Predictor zitten er maar 5).
Ik heb zelf ook een curretage gehad en daarna nog een operatieve ingreep waardoor het lang duurde voor mijn cyclus weer normaal was (is nu 28 dagen). Ik hoopte met die ovulatietest inderdaad wat gerichter met zwanger worden bezig te zijn, dat je gewoon weet wanneer je de meeste kans maakt en dat het zelfs dan nog heel erg afwachten is.
Die frustratie van weer ongesteld worden is inderdaad enorm...
Ik wens jou voor de volgende ronde in ieder geval heel veel succes en hoop dat je snel zwanger bent!
Groetjes Evi

Hallo Evi,

ik ben moeder van een gezonde zoon van bijna anderhalf en heb daarnaast in april een miskraam gehad. We zijn nu weer druk bezig om zwanger te raken. Bij mijn eerste zwangerschap en nu ook, gebruik ik ovulatietests. Ik bestel ze inderdaad, net als Miep, via internet. (www.ovulatietest.nu); een stuk goedkoper. Bij mijn eerste zwangerschap werkten ze perfect en was ik de tweede keer al zwanger. Nu duurt het iets langer, maar de tests geven wel perfect aan wanneer mijn ovulatie is. Zoals gezegd hoeft het echt niet zo te zijn dat iedereen precies op de helft van zijn cyclus de eisprong heeft. Ik zou zeggen, gewoon doorgaan met de tests, ze worden zeker positief. Mochten ze niet positief worden, dan ben je misschien te laat begonnen en heb je piek gemist.
Ik hoop dat je test snel positief is.

groetjes Esmeralda

Hoi Esmeralda,
Bedankt voor je reactie.
Ik heb t/m donderdag negatief getest met de dure Predictor testen (na 5 stuks waren deze toen op). Meteen via Sensitest.nl besteld (scheelt inderdaad veel geld!), deze had ik gisteren binnen en 's avonds meteen een positieve test. Vandaag nog een keer getest en nog positief. Ik ben wel opgelucht nu, alleen heb ik het idee dat ik met name de voorbereiding van een eisprong goed voel. Pijn links onderin mijn buik en vaak laag in mijn rug, maar misschien beeld ik me dat gewoon in.
Ik ga in ieder geval nog even door met testen om een goed beeld van mijn cyclus te krijgen en weet nu in ieder geval waar ik de testen blijf kopen!
Groetjes Evi

Terug
Bovenaan