Eiwit in urine....17 wk zwanger

Hallo,

Hier weer eens een berichtje van mij in mijn zwangerschap die niet gaat zoals ik dat graag had gezien.

Vanaf wk 7 t/m wk13 heb ik dagelijks meerdere malen gespuugd. Hele dagen kotsmisselijk geweest. In week 14 en 15 was dat minder. Ik kon mijn geluk niet op. Heerlijk, dus ik zou ook één van die moeders zijn die alleen de eerste drie maanden last had.
Nee dus....na twee rustige weken begon het weer. Nu is het zo dat ik zelf geboren ben zonder schildklier en dus genoodzaakt ben iedere dag het schildklierhormoon via tabletten tot mij te nemen. Daar kan ik niet zonder. Zeker niet in een zwangerschap. Maar inmiddels heb ik zoveel gespuugd dat ik helemaal op de bodem van mijn energie zit nu. Ik ben de ziektewet ingerold omdat ik haast niet meer op mijn benen kon staan. Waarschijnlijk ook te vaak mijn medicijnen weer uitgespuugd. Met het kindje gaat het goed, maar zelf ben ik ruim vijf kilo kwijt en mijn buik groeit wel.Ik wordt dus zelf steeds dunner en mijn buik wordt steeds dikker.
Ik was in het ziekenhuis voor controle van alles en toen vonden ze tot overmaat van ramp ook nog eiwit in de urine. Bah, dat heb ik weer. Dat hoort er niet. Nu heb ik een enorme emmer meegekregen waarin ik 24 uur mijn urine moet opsparen. Aan de hand van de hoeveelheid eiwit in die urine gaan ze kijken wat er aan de hand kan zijn. Ofwel dit komt doordat ik te weinig schildklierhormoon heb binnengekregen en mijn nieren daarom verminderd werken. Ofwel door een beginnende zwangerschapsvergiftiging. Al met al wel een spannende tijd. Iemand ervaring met eiwit in urine? Ik ben morgen 17 wk zwanger. Dus op zich zou het nog wel wat vroeg zijn voor die zwangerschapsvergiftiging. Het kan, maar is zeer zeldzaam.Logischer zou de nieren-variant zijn. Wat het ook is, ik hoop dat er gauw een oplossing komt. Heb er goed de "p" in.
 
Wat vreselijk... Dat was in het begin ook mijn angst dat ik mijn thyrax niet binnen zou houden. Hoe zijn je bloedwaardes, zijn die al bepaald? dat zou ook een aanwijzing in de richting kunnen zijn of je je medicijnen genoeg binnen hebt gekregen. Ik zat in het begin van de zwangerschap weer op een tsh van 4,7, dat was niet goed...als is de Ft4 belangrijker.....

sterkte met alles wat er gebeurt... Ik hoop voor je dat er gauw meer duidelijkheid is.
 
jeetje meid das niet niks! Hopelijk is er snel duidelijkheid over wat het is, zodat er iets aan gedaan kan worden... Veel succes, en ik hou je berichtjes in de gaten!

Liefs,
 
@ Femmmke; ik heb bloedgeprikt....wacht nog op de uitslag. Een tweede aanwijzing zou zijn dat het kindje achterloopt in groei, maar ze hebben donderdag de schedelomtrek gemeten en dat was allemaal piccobello in orde. We wachten af.
 
Hoi!

Ik heb maandag op dinsdag mijn urine opgespaard (24u) en dinsdagochtend weggebracht. Haha. Ik had alle wc's in huis afgeplakt met een papier; NEE! Ik was nl. doodbang dat ik me een keer zou vergissen. Dan kon ik weer opnieuw beginnen. Maar gelukkig is het goed gegaan en 's nachts ook dankzij mijn herinneringspapier op het toilet. Ook dankzij mijn man, die netjes meewerkte en steeds de papier weer terugvouwde. Hahaha.
Morgenmiddag moet ik naar de gyneacoloog voor de uitslagen. De uitslagen van het bloed krijg ik dan ook. Ben best een beetje zenuwachtig. Ik hoop dat ze kunnen vertellen wat er loos is en nog belangrijker; wat er aan gedaan kan worden. En of die eiwitten inderdaad uit mijn nieren komen. Heel stom, maar ik hoop het wel. Dan is het nog redelijk eenvoudig te verhelpen.

Ik laat het weer horen! En zal ook mijn waardes vwb schildklier onthouden!
 
Terug
Bovenaan