Eiwit in urine? Gevaarlijk??

<p>Dag dames,</p><p>Ik heb weer een vraag.. ik ben inmiddels 24 weken zwanger en bij de gynaecoloog op controle geweest vandaag. De baby groeit goed alleen waren de eiwitten in mijn urine wat hoog. Bloeddruk was ook in orde. Nu heeft de gynaecoloog niets over zwangerschapsvergifting gezegd en heeft mij een medicatie: monuril voorgeschreven en gezegd dat ik heel veel moet drinken. En MOEST ik pijn boven me buik bij me nieren krijgen ik naar de spoed moet direct en aan de infuus moet. <br /><br /></p><p>nu ben ik thuis en ik natuurlijk googlen.. en enige wat ik vind is zwangerschapsvergiftiging als je eiwit hoog is in je urine?? Ik ben dus direct en paniek en vraag me af of iemand dit ook heeft meegemaakt en het allemaal ok was? </p><p> </p><p> </p>

Monuril is een stoot kuur antibiotica, dit word waarschijnlijk gegeven omdat je misschien wel blaasonsteking hebt, dus ter preventie.
Ik zou je zorgen morgen bespreken met de verloskundige en vragen of ze je urine na willen kijken voor het weekend. Dan zit je er bovenop. 

Hoi,
Ik krijg altijd Monuril bij blaasontstekingen want daarbij zie je ook veel eiwit in de urine. Het lijkt me dat ze je wel gewaarschuwd hadden als er een reële kans op zwangerschapsvergiftiging was, maar het kan natuurlijk nooit kwaad om ze morgen even te bellen :) 

Dankjewel voor je reactie! Alleen zou de gyneacoloog niet zelf mijn urine willen laten testen na een paar dagen als hij een vermoedde heeft? Vind het zo raar.. 

Waarschijnlijk gaat een gynaecoloog dit niet speciaal doen, omdat de verloskundige dit ook kan en dit je 1e aanspreekpunt is.

Niet teveel zorgen maken! 

Pijn bij je nieren is ws een nierbekkenontstekinf waarvoor hij wil waarschuwen. Een forse ontsteking is ook gevaarlijk voor je kindje namelijk, en moet dus snel de kop in worden gedrukt.
Bij zwangerschapsvergiftiging is er bijna altijd een hoge bloeddruk . En voor zwangerschapsvergiftiging helpt helaas geen antibiotica.
Dus, hoe moeilijk ook, rustig de kuur afmaken en het advies volgen als de klachten verergeren.

Terug
Bovenaan