Eiwit in urine!

Hallo,

Ik ben morgen 37 weken. Afgelopen dinsdag heb ik bloed en urine moeten afgeven. De vorige keer was de concentratie eiwit in de urine op de grens en nu was hij boven de grens.

Ik moet morgen weer voor een ctg en bloeddrukmeting, maandag ook en donderdag (volgende week voor een echo), ook heb ik bloeddrukpilletjes gehad om deze lager te krijgen.

Ik ben bang dat ik ingeleid zal gaan worden. Ik ben in feburari van dit jaar bevallen bij een zwangerschap van 23 weken, wegens trisomie 9. Ik heb de inleiding als iets ontzettend naars ervaren en ik kijk daar dus erg tegenop.

Wie heeft hier ervaring mee, eiwit in de urine en de gevolgen ervan?

groetjes
talke

Hee Talke!

Ik zat net te kijken of je al weer had geschreven over hoe je controles waren gegaan..
Jeetje.. wat schrikken even of niet?
Ik kan me voorstellen dat je er tegen op ziet om ingeleid te worden, helemaal als je er zo'n ontzettend nare ervaring mee hebt :(

Aan de andere kant, je hebt teveel eiwitten, je bloeddruk word steeds hoger, je hebt tintelingen in je vingers en houd vocht vast, dit zijn wel tekenen van een zwangerschapsvergiftiging.

En weet wel, je bent al 37 weken!!!!
Je zou al thuis mogen bevallen als je dat wou!!!!
Om je kindje hoef je je echt niet druk te maken!!!!
Maar ondanks dat:
Ik hoop natuurlijk dat je het nog een paar weekjes extra vol kan houden of dat de bevalling zich gewoon heel snel uit zichzelf aandient!

Laat je het nog even weer weten??

Hewl veel sterkte ermee, het zal inderdaad niet makkelijk voor je zijn maar ik zal voor je duimen!!

Liefs Antoinet

Lieve Talke,

Wat betreft eiwit in je urine heb ik geen ervaring.
Helaas heb ik wel de ervaring om ingeleid te worden bij een vroeggeboorte...

Mijn vriendin is ook overkomen wat ons is overkomen, zij is in haar tweede zwangerschap ook ingeleid en zag er ook heel erg tegenop ivm de nare ervaring.
Hun kindje is een week voor de uitgerekende datum geboren, tijdens de weeën is ze extra goed in de gaten gehouden omdat ze heeft aangegeven heel bang te zijn.
En ze is nu zo blij dat ze het heeft gedaan, omdat het uiteindelijk voor haar en voor de baby zoveel beter was.

Meid als je ingeleid wordt, geef je angsten aan, en vraag of ze jou en de baby goed in de gaten houden, en wie weet heb jij je wonder voor oud en nieuw al in je armen.

Liefs Randy

Hoi,

Ik herken je verhaal. Bij mijn oudste ben in ingeleid vanwege een zwangerschapsvergiftiging (36 weken) en dat was bij mij ook vreselijk (eerst gel, daarna infuus) , maar dat komt denk ik ook omdat mijn lijf gedwongen werd tot iets waar het eigenlijk nog niet klaar voor was. Mijn lijf was nog niet toe aan bevallen. (en dat was bij jou in februari natuurlijk ook)
Bij mijn tweede werd er met 37 weken ook weer eiwit gevonden bij een te hoge bloeddruk. Ik moest ook naar de gyn. en om de dag voor hartfilmpjes en bloeddrukmetingen. Hij gaf me toen 5 dagen om te bevallen (zo van: wil je thuis bevallen of in het ziekenhuis: uh, thuis. Dat mag maar dan moet het voor maandag gebeurd zijn anders neem ik je op) en ik ben toen bedrust gaan houden, veel tonic gaan drinken en gelukkig werd mijn zoontje thuis geborden met 37, 3 dagen. Heel relaxed en fijn.
Probeer aan te geven dat je liever niet ingeleid wil worden. Misschien kunnen ze je eerst strippen. Je hoeft natuurlijk ook misschien niet aan een infuus als je ingeleid wordt, dat zetten ze in als het te lang gaat duren. Misschien reageer je al goed op de gel om je baarmoedermond week te maken en zetten de weeeen dan vanzelf goed door.
Kom goed voor jezelf op, neem desnoods iemand mee die jouw wensen kan onderstrepen.

sterkte, keesje

lieve meiden,

bedankt voor jullie reacties. Ik ben vandaag weer naar ziekenhuis geweest en de pilletjes voor de bloeddruk lijken aan te slaan. Deze is nu heel mooi. Hopelijk heeft dat ook invloed op het eiwit in de urine.

Maandag moet ik opnieuw bloedprikken, bloeddrukmeting, CTG en urine afgeven. We zijn benieuwd wat daar uit komt.

Eer dat ik dan bericht heb zijn we over de kerst heen en dan ben ik bijna 38 weken. Ik heb vandaag ook weer aangegeven dat ik heel erg tegen een inleiding op zie. Ik had nu een andere gyn. Zal het volgende week donderdag ook bij mijn eigen gyn dat kenbaar maken. hopelijk doen ze daar dan wat mee.

liefs
talke

Terug
Bovenaan