Eiwitten vegetarisch eten

Hallo! Ik ben inmiddels ruim 8 weken zwanger. Ik ben vegetarisch en vind het heel lastig om voldoende eiwitten binnen te krijgen. Zeker omdat ik las dat je bij een zwangerschap minimaal 70 gram per dag nodig hebt. Daar kom ik met wat noten, kwark, peulvruchten etc bij lange na niet aan. Iemand tips?! :)

Er zitten ook veel eiwitten in granen en sommige groenten. 
Maak bijvoorbeeld havermout met sojamelk en doe er een flinke schep lijnzaad en een hand noten door. En je hebt een heel eiwitrijk ontbijt. 
Een volkorenboterham met notenpasta
Een quinoasalade met noten en sojabonen. 
Het is best lastig om te weinig eiwitten binnen te krijgen. Op internet kun je heel veel rijtjes met eiwitrijke ingedienten vinden. 
Vega of vegan is wel ff belangrijk, want je zou ei kunnen eten

Ik eet zelf ook vegetarisch en ik moest hier ook iets bewuster op letten. Eet je geheel plantaardig? Ik at zelf eieren, want dat zijn makkelijke eiwitten. Ook dronk ik smoothies met vegan proteinepoeder of deed dit door mijn havermout/yoghurt. Zelf ben ik groot fan van orangefit chocolade, dit is voor mij de lekkerste vegan proteïne. Aanrader is ook hun plantaardige collageen, helpt (voor mij) met het uitrekken van de huid en het vermijden van striae.

Hennep poeder door je smoothies doen. Bevatten enorm veel complete eiwitten dus worden ook makkelijk opgenomen door je lichaam. Verder eieren inderdaad, pindakaas, peulvruchten, misschien yoghurt (weet niet of je vegan bent). Ik weet niet hoe je erin staat maar ik let er zelf altijd op dat ik niet téveel soja in een week eet/drink omdat er veel oestrogeen in zit. Een orthomoleculair voedingsdeskundige heeft mij ooit aangeraden max 3 keer per week soja te eten. Vandaar...

Hoi, gefeliciteerd met je zwangerschap! Zelf ben ik ook vegetarisch, maar moet eerlijk zeggen geen grote veranderingen te hebben gedaan in mijn dieet toen ik zwanger was. Ik at wel getrouw elke dag twee stuks fruit en probeerde elke avond groente te eten. Overal at ik gewoon gezonder en had ook meer energie na een mandarijn dan na een handje chips ofzo. Als je elke dag nootjes en peulvruchten eet ben je volgens mij al heel goed bezig. Verder at ik af en toe een eitje extra. Uiteindelijk krijgt je kindje via jou binnen wat het nodig heeft. 

Ik eet ook vegetarisch, maar ben tijdens de zwangerschap toch af en toe vlees gaan eten omdat ik me echt beroerd voelde. Niet elke dag, maar 2 x per week ofzo. Op de dagen dat ik geen vlees at nam ik smorgens yoghurt met noten en een ijzertablet, en dan je yoghurt natuutlijk aanvullen met wat je lekker vindt. Op brood boter, ik lunchte vaak met 2 gekookte/gebakken eitjes, en s'avonds bij het eten een groot glas melk.
Misschien kan een eiwitreep ook een idee zijn. Body&fit bijvoorbeeld verkoopt deze. 

Terug
Bovenaan