Eline heeft rugpijn, waar op letten?

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Onze kleine meid is vanmorgen tijdens het spelen raar terecht gekomen. Papa zou haar omrollen van haar rug naar haar buik, echter werkte het lijfje van mevrouw niet zo snel mee en was papa niet snel genoeg om haar lichaamsdelen daar neer te zetten waar nodig... Eline kwam met haar volle gewicht op haar voorkant terecht, de handen had ze nog onder haar buik en haar voeten staken hoog in de lucht, haar rug zat een bolling in zeg maar. Vaderdag was dus heel gezellig hier; een huilende Eline, mama boos op papa, papa weer op mama, etc. etc. Het ruggetje is nog steeds gevoelig, ze doet gewoon haar dagelijkse dingen (spelen, flesje drinken, in de wipstoel eten, slapen, etc.). Alleen heeft ze pijn bij het optillen, aan en uitkleden ed. Volgens mij alles waarbij ze de rug niet zelf kan sturen.
Ik zie geen zwellingen, maar ben toch bang dat het niet in orde is. Of maak ik me te veel zorgen en is er misschien een spier verrekt oid? Wie weet waar ik op moet letten? Haar hoofdje beweegt ze net zoals anders en haar beentjes ook.

Pfff wat een vervelende situatie zeg!
En ik kan me zeker voorstellen dat je kwaad was op je man, maar je moet maar zo denken: hij deed het ook niet expres en zal zich wel al schuldig genoeg voelen toch..
Kan iedereen helaas gebeuren zoiets!
Ik persoonlijk zou morgen wel even naar de huisarts gaan als je merkt dat ze er nog last van heeft. Vooral omdat ze vandaag ook zo gehuild heeft, is toch een teken dat ze pijn had!

Sterkte ermee en maak maar geen ruzie meer met je mannetje, komt allemaal goed!

Hé blondie,
Da's lang geleden. Heb me vaak afgevraagd waar je was.
Leuk dat je er toch weer bent, alleen jammer dat het met zo'n berichtje is.
Je zal wel geschrokken zijn! En papa vast ook.
Als ze haar nekje en benen gewoon beweegt en ook gewoon eet en drinkt, zal het niet zo ernstig zijn, denk ik.
Maar als je merkt dat ze er morgen nog last van heeft, zou ik idd ook even langs de dokter gaan. Al is het alleen maar voor je eigen gemoedsrust.
Ik denk dat het misschien een beetje verrekt is.
Sterkte en laat je even weten hoe het is afgelopen?
Sil

Hoi,

Nou, het viel gelukkig mee hoor. Maandag overdag was ze wel huilerig op de creche, maar meer in het algemeen (tandjes komen er door denk ik) en niet speciaal bij het oppakken of zo. Ze deed gewoon haar dagelijkse dingen; omrollen naar de buik, buikspieroefeningen in de wipstoel, voetjes grijpen etc. zonder te huilen. Het zal wel even een spier of zo geweest zijn die pijn heeft gedaan.

Het is al weer goed met m'n mannetje hoor, hij was idd zelf ook behoorlijk geschrokken.Dus papa(s) rustig spelen, niet te wild .  

Verder alles wel okee hoor Sil, op het kdv gaat het goed met Eline en  ze slaapt 's nachts door tot ca 7.00 uur. Ze wordt wel een paar keer per nacht wakker, prop ik het speentje er weer in en dan slaapt ze weer verder Ze spookt gelukkig niet meer in de ochtenduren.  Ze is een vrolijke, verlegen meid. Met mij verder alles ook okee, druk met m'n werk,  en natuurlijk Eline en de huiselijke beslommeringen.  

Af en toe snuffel ik hier nog wat rond  maar  ben idd niet erg actief hier.  Misschien als ik me  wat minder moe voel  (zou het oooooit over gaan ), dat ik dan  weer wat meer achter de pc kruip en me ook weer vaker hier laat zien. Alles goed met je dochters verder?  Is je jongste nu klaar met haar spreidbroek?  Met jou gaat het even wat minder heb ik gelezen?

Liefs, Alie  

Hoi Blondie,
Met mijn meiden gaat het super.   De spreidbroek is verleden tijd en daar zijn we allemaal heel blij mee.
Met mij gaat het idd iets minder, maar ik heb er alle vertrouwen in dat het weer goed komt. Idd, als die vermoeidheid nou eens minder zou worden.....
Fijn dat het allemaal meeviel met Eline. En leuk dat je weer even wat heb laten horen.
Zolang je af en toe mee leest, blijf je toch redelijk op de hoogte van alle ins en outs.
Groetjes Sil

Terug
Bovenaan