Eline slaapt niet meer tussen de middag....

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Eline wil sinds een week of twee niet meer tussen de middag slapen. Ook op de opvang doet ze dat niet. Ze blijft wel de hele dag redelijk gezellig, alleen vanaf een uur of vier word het wat minder leuk. Heb al geprobeerd om haar dan nog een uurtje op bed te leggen, maar ze wil echt niet.

Ze is van eind augustus, dus nog geeneens anderhalf. Is het niet veel te vroeg om het middagslaapje al te skippen?

Hebben meer kinderen dit, en gaat het vanzelf weer over?

Simone

Hoi,

anderhalf is wel vroeg om niet meer tussen de middag te slapen, maar volgens mij kun je er weinig aan doen. Maud (nu 21 maanden) heeft ook een periode gehad dat ze gewoon niet wou slapen en maar bleef keten in bed. Uiteindelijk haalde ik haar er maar weer uit. Ze bleef dan 's middags redelijk gezellig al ging ze rond etenstijd wel altijd zeuren. Maar eerder naar bed 's avonds wou ze niet, ze lag er op z'n vroegst om 8 uur in. En opeens ging ze wel weer slapen tussen de middag! Ik heb gewoon consequent volgehouden om haar toch elke dag weer in bed te leggen en dan maar afwachten of ze ging slapen. Wat wel geholpen heeft is haar slaapje een uurtje op te schuiven. eerst ging ze altijd om half 1 erin, daarna om half 2. Toen ging ze ook veel sneller slapen, denk dat ze om half 1 gewoon nog niet moe was!
Hoop voor je dat ze het slaapje nog even vol gaat houden, want een beetje rust voor jezelf midden op de dag (en tijd om op het forum te kijken haha!) is ook wel fijn!

hoi

hier ook geen middagslaapje meer voor Bram
heb het al eerder gehad met hem dat hij bijna 2 weken lang niet naar bed wou maar toen was hij ook ziek maar nu wil hij ook al een week lang niet meer
als ik hem in bed doen wordt hij helemaal wild en giert moord en brand, hij gaat net zolang door tot hij moet overgeven dus ik ga die strijd nu niet meer aan terwijl ik iemand ben van structuur en regelmaat maar heb nu zoiets van.... jij wilt niet , dan niet
wel eventjes gehad dat hij tijden de maaltijd vervelend werd maar hij krijgt nu vanaf 15 uur niets meer tussendoor te eten en vanaf 16 uur geen drinken meer tussendoor (of hij moet echt dorst hebben maar dat is nog niet voor gekomen) en dan heeft meneer natuurlijk wel honger en eet goed zijn bord leeg met de maaltijd maar als hij klaar is met eten wil hij niet langer zitten en wordt dan wel vervelend maar liever na het eten dan onder het eten en zodra hij weer uit de stoel is is er niets aan de hand en rond 19 uur gaat meneertje weer naar bed
ik vindt het opzich wel heel vroeg om van de middagslaap af te zijn maar je kan een kindje niet dwingen en ik heb geen zin in zo'n strijd
ikzelf was net 1 jaar geweest toen ik van de middagslaap af was en mijn man was ook iets van 18 maand toen hij er vanaf was dus wat dat betreft kan het heel logisch zijn......en je merkt het snel genoeg als ze weer slapen willen
ik geniet er ook wel van hoor dat hij de hele dag bij me in huis rond bendert maar het was ook wel lekke om even tijd voor jezelf te hebben

liefs ilona

Ok, misschien juich ik te vroeg, maar het is nu EINDELIJK stil boven.

Ik heb een van de tips opgevolgd, en haar later naar bed gedaan, dwz om iets voor half twee. Ik heb de kookwekker erbij gepakt, en op een kwartier gezet, na het kwartier (krijsen krijsen krijsen) weer naar boven gegaan, beertje weer in haar bed gelegd (vind ze leuk, gooit ze beertje eruit, om vervolgens heel dramatisch BEERTJE BEERTJE te gaan roepen) Weer kookwekker op een kwartier gezet en weer teruggegaan. Nu loopt de kookwekker voor de derde keer een kwartier en het is stil..... hopelijk slaapt ze nu even, want mama vind het wel fijn om ook even lekker uit te rusten op de bank.. . . . .   . . . .

Feline slaapt tegenwoordig (lees sinds deze week) wat later 's middags. Maar helaas is ze dan 's avonds minder moe, dus ik ga even een ander schema bedenken, want ik wil wel dat ze slaapt, maar niet te lang.

groetjes MAris

Nou ik heb hier echt een slaapkoppie hoor, die doet nog 2 slaapjes op een dag.
Ze is van juni 2007, dus ruim 18 maanden nu.
Vanochtend werd ze bijv. pas om half 12 wakker en om 15:15u heb ik haar weer in bed gelegd en ze slaapt nog.
Als ze vroeg op moet (6u) omdat ik moet werken slaapt ze in de ochtend en in de middag, allebei de slaapjes ongeveer 2 uurtjes.
Dus hier zeker nog wel een middagslaapje, wat ik erg lekker vind, zo kan ik of ff forummen of het huishouden. (1e is wel leuker, hihi)

Doei, Sonja

Hoi
Volgens mij kun je er niet heel veel aan veranderen ben ik bang. Misschien idd wel steeds proberen zodat zij denkt "oke ik geef het op, ik MOET wel slapen"??!?!

Hier echt een slaapkop. Wordt 's ochtends laat wakker en gaat tegen half 2 er weer in vaak. (ivm schooltijden broers) en dan tukt ie meestal toch el zo'n 2 a 3 uur en om 19 uur weer moe!
Als we hem laten liggen 's ochtends als hij niet mee hoeft naar school wordt ie tegen 9 uur wakker.
mij hoor je niet klagen.

x

Ze slaapt al een paar dagen weer 2 uurtjes tussen de middag, dus misschien was het even een tijdelijk iets.

Terug
Bovenaan