@Elisemier

A

Anoniem

Guest
Hoe was de oplevering gister? Was alles nu bijna in orde???

Ik hoop dat je vandaag lekker in je nieuwe huisje bent en dat je hulptroepen aan het behangen zijn!!!

Geniet ze!!

Groetjes Nanda

ff heel snel want ik moet zo weer aan de bak  ! oplevering was top op een paar kleine puntjes na, vandaag zijn een gedeelte van de woonkamer, één slaapkamer heel en een slaapkamer half behangen!! toppie dus! vanaaf nog ff weer wat kleine dingetjes doen voor morgen en dan mn bed in.... ik denk dat ik niet wakker lig vannacht :) !!

er volgt snel een uitgebreider verslag!!

liefs!!

hoihoi,
ik zit hier uitgeput op de bank en heb vrijaf voor vanavond...  ! Na 2,5 dag bezig zijn ben ik lichtelijk moe.... pfft... Er is al wel lekker veel gedaan in het huis, maar wat een takkestof allemaal!! alles zit onder de witte poeder die er dus echt nog niet zo makkelijk af gaat en steeds maar weer overal tevoorschijn komt! Ik mag nog niet teveel schoonmaakmiddel gebruiken omdat de verf nog zo vers is, het glas van de ramen nog zacht is  ed! Dus alles met alleen warm water (wat met de waterkoker gekookt moet worden omdat de verwarmingen eraf liggen voor het behangen) schoonmaken..! Maar   goed, het is wel gaaf dat je het huis ziet veranderen...!! Onze slaapkamer is helemaal behangen (benr helemaal verliefd op! ) en de woonkamer+hal zijn ook klaar. Morgen gaan mijn pa en ma nog ff verder met de babykamer, die moet nog voor de helft gedaan worden en de overige kamer als ze daar nog aan toe komen. Dan moet het trapgat nog gedaan, dat is ijselijk hoog dus ik zie daar wel tegenop dat iemand straks op een ladder op de trap moet gaan staan ofzo.. Jammer genoeg is dat niet meegespoten, dan hadden we de helft maar hoeven te behangen of schilderen ofzo..! Maar dat is dus niet zo. Mn man ging vanavond de keuken uitpakken en controleren of alles er is. Misschien al een begin maken met het zetten, maar ik weet niet hoe snel alles gaat! Als de keuken staat gaan we in de woonkamer het behang  schilderen en dan moet er beneden nog laminaat gelegd worden en de vloerbedekking voor boven komt 21 april! Het zit in de planning om 1 mei over te zijn. We hebben iig per 1 mei de huur opgezegd  dus we moeten er hier dan wel uit zijn! Maar dat gaat vast wel lukken! Ow ja, er moet trouwens ook nog een muurtje in de douche geplaatst worden bij de douchebak. En dan misschien nog klapdeurtjes voor het gat of we laten het open als het niet teveel spettert... dat gaan we ff bekijken!

Zo wat heerlijk om dat hier eens allemaal ff neer te zetten! Tis echt heerlijk dat zoveel mensen ons komen helpen... Er zijn vaker klussen in de fam. en dan komt iedereen helpen, maar bij ons was dat nog nooit gebeurd omdat we aan dit huisje/flatje niks gedaan hebben... dus is het echt heerlijk als iedereen nu komt helpen!

zo dat was mijn update van de bouw...! hopelijk loopt het bij jullie ook allemaal zo voorspoedig als op het moment bij ons!!

liefs Elise

Hoi,

Fijn dat het zo opschiet. Hier gaan we natuurlijk ook door, maar soms gaat het langzamer dan ik wil. Maar goed we doen ons best. Eergister ben ik gebeld en de dakramen komen gelukkig al eind volgende week. Heerlijk dan kan het gips er tegen aan en het afwerken beginnen.

Hopelijk komen dit weekend de meeste wanden af en moet er wat gips in de kast worden gezet want daar komt de schoorsteen van de houtkachel in en ik heb geen zin om er achterlangs te moeten pielen.

Gelukkig heeft vriend-lief volgende week vrijdag vrij gepakt dus kan hij er bij zijn als ze de kachel plaatsen. Op donderdag neem ik zelf ook een halve dag vrij om bij het plaatsen van de ramen te zijn.

Inderdaad is bouwstof verschrikkelijk, heerlijk die witte waas op alles. Er zit niet anders op dan heel vaak afnemen en heel vaak schoon water pakken anders smeer je het weer uit. Ik kan bij ons thuis ook dagelijks stoffen, maar dat doe ik niet hoor, 2x per week om het een beetje in bedwang te houden.

Succes met je behang klus en het bouwstof, laat je helpers maar lekker helpen en probeer zelf niet te veel te doen hoor!

Groetjes Nanda

Hoi Nanda & Elise,

Wat een werk zeg, hoop dat het allemaal goed verloopt en jullie lekker veel hulp krijgen.
Vergeet niet aan jezelf te denken hé, ook een beetje genieten.
Nog even en dan is alles af, wat zal dat lekker zijn. Heel veel succes!

Groetjes!

hoihoi,
hier alweer wat meer gedaan!  woonkamer en hal zijn 1x geschilderd. Helaas nogal streperig (het is onze eerste grote klus dit huis, veel geschilderd hebben we nog niet...) maar ik hoop dat dat met de 2e x beter wordt! het laminaat en de eethoek zijn gebracht vanmorgen! nu het trapgat nog schilderen en de keuken afmaken, dan kunnen de vloeren erin!

en Nands?? hoe ist bij jullie?? loopt het allemaal vlot volgens schema?? Fijn hé al dat schoonmaken... vanmorgen stond ik ineens onder de uitslag, ws van het cementstof ofzo... ??!

succes maar weer met verder ploeteren! Ik vind het overigens toch niet echt meevallen, dat klussen terwijl je met een dikke buik zit!! Gisteren zat ik de hal te schilderen en beeb zat blijkbaar een beetje klem ofzo... een hoop getrap daarbinnen.. zo van: heej, doe es normaal joh!!   Tis niet echt handig al die karweien met een buikie!! maar ja, niks an te doen! alles sal regkom!!

liefs!!

Hoi,

Ik had net al een reactie geplaatst bij je uitslag topic.

We hebben weer wanden en dus 3 kamers, nu nog afwerken, wat helaas heel lang zal gaan duren. Maar goed we gaan gewoon door. Als het mee zit komen ze donderdag en vrijdag de ramen en houtkachel plaatsen en dan is het gips er tegen aan en het stuc werk in orde maken. En daarna schilderen, wat behangen (niet veel) en de vloer kan er pas in als de verwarming in orde is gemaakt, dus dat is nog even afwachten. Maar ook zonder vloer kunnen we weer lekker boven gaan slapen en mijn meisje weer in haar eigen kamertje. Dat zal een rust geven. Verwacht niet dat het voor het einde van de maand is hoor. Vriend werkt heel hard en ik help waar het kan, lastig voor me want ik wil veel meer. Zondag kon ik niet meer op of neer, zo'n pijn. Nu gaat het gelukkig weer.

Die buik is idd niet handig, bukken geeft zuur en ik steek te veel uit, kom steeds klem te zitten :)

Succes en foto's maken van je nieuwe huisje hè?! Als het af is natuurlijk!!1

Groetjes Nanda

PS. Sterkte met de uitslag en het schilderen komt vast goed, rustig aan doen.

Terug
Bovenaan