Elk kind is anders...

Ik heb 5 kinderen en echt elk kind is anders...

Glenn is 9 jaar, maar toch al 1.60 ! Dat is groot voor zijn leeftijd. Hijis een goede kok en een lieve broer voor zijn 2 allerkleinste zusjes. Op school gaat alles volgens het boekje...

Finn is 7 jaar, maar nog heel speels, hij heeft groep 1 over moeten doen. Motorisch is hij onderontwikkeld en qua leeftijdsgenoten ligt hij ruim een half jaar achter. Maar zo'n lief kind!

Dawn is 5. Ze is slim en is begaafd. Op school heeft ze plustaakjes en doet ze hetzelfde werk als haar grote broer Finn. Zij helpt Finn ook met veel dingen mee, zo schattig om te zien. Dawn kan al lezen en rekenen.

Lynn wordt in maart 2 jaar. En is ook al zo'n slimme. Praatjes tot en met. Ze houdt van dieren. Olifant en zelfs Giraffe kan ze foutloos uitspreken. We gaan binnenkort beginnen met het zindelijk krijgen, ze geeft het namelijk al aan

Onze kleine Faye slaapt een stuk minder als alle kinderen gedaan hebben. Als enige is ze bijna de hele dag wakker. Lachen en kletsen (op haar manier)

Zo zie je maar, allemaal MIJN kinderen, ze genieten dezelfde opvoeding, maar toch zo verschillend....

Hebben jullie dat ook?

Oh zeker weten!
Noémi is 3 en heeft een enorme woordenschat. Ze wil heel graag helpen en is heel zorgzaam voor haar broertje en zusje.
Ze is makkelijk maar ook heel eigenwijs en enorm nieuwsgierig en een ontdekker. Ze onthoudt alles en weet heel veel.
Was al een poos zindelijk, maar door geboorte van de tweeling zijn we terug bij af, dus daar is nog werk aan de winkel!

Jaël is een rustig ventje dat alles aandachtig bekijkt. Hij lacht veel en is erg met communicatie bezig. Slaapt minder overdag, maar goed savonds en snachts.

Esri is een pittig ding. Is meer bezig met het lichaamlijke. Rolt al bijna op haar buik en is veel bezig met de babygym. Slaapt overdag veel en savonds ook, maae snachts minder.

Dus heel herkenbaar!

Hier ook heel herkenbaar. Onze twee mannen lijken qua uiterlijk heel erg op elkaar, maar qua karakter......
Totaal verschillend.

De oudste is gek op schermen (tv, iPad, dat etc). Speelde ook al heel jong met speelgoed (Thomas de trein, duplo). En kon al heel snel heel goed praten. FHij is een slechte eter. Althans avond eten. Nog steeds. Verder is hij een streber, wil graag zijn best doen op school en heeft een vaste club vriendjes bij hij er geliefd is.

De jongste man houdt helemaal niet van schermen en ook niet van speelgoed. Heeft nooit met autootjes etc gespeeld. Had nog dozen Thomas de trein van de oudste bewaard....hij heeft er nooit naar omgekeken.
Hij houdt van verkleden. En hij speelt met stokken, stenen, elastieken etc. Verder is hij enorm creatief. Altijd aan het knippen, plakken, kleuren.
En hij is een super goede eter.

Best lastig som want omdat ze zo verschillend zijn botst het ook heel vaak. En met activiteiten bedenken wil de een altijd iets anders dan de ander. Maar goed, wel heel grappig om te zien hoe de karakters er al echt in zitten. Denk dat je met opvoeding heus wel een beetje kunt sturen, maar het meeste zit er gewoon al in.

De kleine meid is qua baby echt het rustigste van alle drie. Dat was ze ook al in de buik.
En nu nog steeds heel relaxed. Hopen dat dat zo blijft ;-)

Leuk omschreven! en heel herkenbaar, ik heb hier ook een lego-man en een elastieken-man.
Haha.
Mijn derde was ook een meisje na twee jongens en zij heeft echt overgenomen waar de jongens mee speelden. Poppen en barbie's? Nee daar kijkt ze niet naar om! Auto's vindt ze echt veel leuker!

Euh ik heb er maar twee :) het verschil wat ik nu merk is dat de jongste veel meer tevreden is als baby. En ze houd van kroelen daar hield en houd de oudste echt niet van. Verder zit er nu nog net zoveel wijsheid en pit in. Al denk ik dat onze dame een stukje rustiger wordt dan haar broer.

Bij ons de oudste, Ela 3 jaar, was vroeg met lopen en fietsen, fietst ook heel wat af. Knippen en kleuren is ook echt haar ding, net als puzzelen. Daarna komt Harm, een echte wildebras. Is nu bijna 2, maar in fietsen nog geen intresse. Vind t wel geweldig op de boerderij, bij papa of opa op de trekker of heftruck. Hij rent wat af, echt heel druk kan hij zijn. Maar tis ook echt een schatje, helpen met opruimen en willen stofzuigen. Prinsessen jurk (wel een blauwe hoor :)) aan willen en rond lopen met poppen.. :)
Inge is slaapt dus al door, is vaak 's morgens en 's avonds wat meer wakker. Is denk ik de rustigste van de drie. Ze begint nu met echt lachen, lief! :)
Leuk om al die verschillen te lezen!

Terug
Bovenaan