Elk uur aan de borst

<p>Heb een baby van 10 dagen. Hij wilt om het uur aan de borst. En drinkt dan minimaal een half uur. Dus daarna half uur slapen en weer honger. Hij is echt zoekend met zijn mond. Speentje trapt hij niet lang in. Hooguit een minuut en huilt dan tot hij de borst krijgt. Ik leg hem dan ook elke keer gewoon aan. Maar ben benieuwd is dit aan het begin zo, wanneer komt er een ritme in? In de nacht slaapt hij wel 3 uur achter elkaar. Soms langer zelfs dan maak ik hem wakker om te voeden. Vind hrt zo moeilijk kan ook niet het huis uit omdat we elk uur dan moeten voeden </p>
 
Rond de 9e a 10e dag hebben ze vaak een regeldag. Baby’s komen dan vaker vragen om de borst of fles. Ze stemmen hiermee hun behoefte af en jou melk veranderd ook weer zodat het weer aansluit op de behoefte van je baby. 
Regeldagen zijn er nog met 3 weken, 6 weken . 3 en 6 maanden 
 
 
Drinkt hij dan wel effectief of sabbelt hij alleen maar? Want het klinkt een beetje of hij misschien niet zoveel binnenkrijgt en daarom een uur later weer wil drinken. Het is belangrijk dat je je kindje echt grote halen ziet maken tijdens het drinken en ook goed ziet slikken. Is dit niet het geval dan kun je de handjes of voetjes stimuleren om de baby aan te moedigen door te drinken. Jek overwegen om eens contact op te nemen met een lactatiekundige als het niet verbetert.
 
Klinkt als mamahonger. Waarschijnlijk wil hij gewoon bij je zijn en sabbelen. 
Je kan een lactatiedeskundige vragen om mee te kijken. Dan weet je in ieder geval wanneer er wel effectief wordt gedronken. 
Baby’s pakken ook niet altijd alle spenen. Probeer een paar merken en vormen uit. 
Een draagdoek kan ook helpen. Baby dichtbij je en tevreden en jij je handen vrij. 
 
Ik moest een in de basis tenminste 2 uur tussen een voeding laten zitten van zowel mijn kraamverzorgster als van de lactatiekundige. Ook goed letten op effectief drinken, dus stimuleren onder de voetjes, handjes en kinnetje. Daarnaast mocht mijn zoon max een half uur drinken, daarna werd ie afgekoppeld. Mijn dochter dronk uit zichzelf veel korter. Voorkomen dat zij de borst als tut gingen zien, maar echt om alleen te drinken.
Mijn kindjes kregen vanaf een week of 5 de borstvoeding wel door.
Lactatiekundigen zijn goud waard. Schroom niet om ze te contacten.
 
Mijn oudste hing het liefst ook de hele dag aan de borst. Ben toen ook op advies toch maar begonnen met voeden op de klok ipv op verzoek. 
3 uur tussen de voedingen was de richtlijn (2.5-3.5 afhankelijk of ik het gevoel had dat meneer al echt honger had).
Per borst max 15minuten drinken, idd stimuleren, zorgen dat hij niet in slaap valt. Na de 1e borst een schone luier aan doen en dan de 2e borst drinken. Heb hem in die periode ook veel in de draagdoek gehad omdat hij anders ook niet stil te krijgen was, speentje accepteerde hij niet, de draagdoek gelukkig wel. In het begin is het even pittig, maar hier is daarna een mooi schema uitgerold.
Aan de ene kant moet je kindje leren "hele" maaltijden te nemen en niet iedere keer maar een paar slokjes en dat de hele dag door. Aan de andere kant is het voor jouw tepels ook niet prettig om de hele dag als semi-speen gebruikt te worden.
Het is wellicht wel een idee om even te laten controleren dat je kindje echt goed drinkt aan de borst.
Veel succes!
 
Terug
Bovenaan