elke avond drama

Ik snap er nog steeds niks van. Dhymaris is nu 6 wk en ze doet t elke avond opnieuw. De hele dag is er niks aan de hand...ze drinkt haar fles blijft even wakker en valt dan heerlijk in slaap. Of ik haar dan in de box haar bed of wagen heb maakt dr niks uit. Alleen als ze de fles heeft gehad van rond 7 uur dan is t drama. Vanavond was ik eerst heel blij....ze viel heel rustig in slaap op de bank....zonder geschommeld te worden op de arm. En dan ineens word ze wakker en krijst ze alles bij elkaar. Heb haar nu in bed gelegd en nu krijst ze ook en dan is ze weer even stil. Het kunnen geen krampjes zijn want we hebben eerst weken lang infacol gegeven en toen deed ze dit ook. Honger kan ze ook niet hebben want ze heeft meer gedronken dan normaal. Herkent iemand dit? En weet iemand wat ik ermee aan moet. Zit er namelijk niet echt op te wachten om maanden haar elke avond krijsend op de arm te hebben.
 
hoi delisha,

ik ken het zelf niet maar wellicht kunnen dieze tips je wat helpen:

- hou elke avond het vaste ritueel aan (melk, spelen en dan op bed leggen terwijl ze nog wakker is).
- misschien vindt ze het te donker op haar kamer, dus misschien een klein lampje aanlaten?
- hoelang huilt ze? sommige kinderen hebben het ook nodig om in slaap te komen dat ze even slapen.

succes ermee
onthoudt ook dat ze pas 6 weken is en dat ze dus nog niet echt een vast ritme hebben
 
Ha delisha,

Dit is heel normaal gedrag bij een jonge baby. Ze krijgen gewoon momenten en dagen dat ze onrustig zijn. Dan kunnen ze veel huilen. Vooral rond 6 weken, dan zit je in de top periode. Na 6 weken bouwt zich het weer af en met drie maanden is het ongeveer over.
Het onrustig zijn betekent: mamatanken en lekker tegen je aan willen liggen. De nieuwe wereld is zo nieuw en spannend. Ze worden zich meer bewust van het feit dat ze alleen in bed liggen. En ze krijgen veel nieuwe indrukken die ze nu gaan waarnemen, ze huilen om het te verwerken. dit gebeurt vooral in de avonden en worden ze onrustig (huilen dus). Rond 4 weken was het bij ons ook in de avond steeds pet en rond 8 weken verschoof dit naar kooktijd, dus tussen 5 en 7. Ze huilde af en toe ook wel eens 's middags. De hele tijd huilen. Het enige dat helpt... lekker met haar gaan zitten. Het is natuurlijk vervelend maar het hoort erbij. Het gaat vanzelf weer over. Met 12 weken was het bij ons ineens over.

Probeer het te overzien... het is een paar weken, maar wel intenstief. Als je er even niet meer tegen kunt, kun je beter af en toe een avondje/dagje even de deur uitgaan. Laat haar maar even aan je partner/oppas over. Even adem halen. Doen hoor!
 
Ja, hier ging het ook zo.... Idd vroeg in de avond veel huilen en vaak ook krijsen. Het enige dat hielp was de borst geven en later lekker bij papa of mama op schoot....

Gewoon maar aan toegeven, dan gaat het het snelst over.... Af en toe dacht ik dat ik gek werd maar bij mn oudste ging het met zo'n 3 maanden over en de jongste (nu 5 maanden) slaapt nu prima vanaf 19.00. Na de fles van 23.00 kan ik haar ook gewoon direct weer terug in bed leggen, geen probleem.

Het gaat echt over hoor..... Het lijkt nu lang, wachten tot ze een paar maanden ouder zijn, maar voor je het weet denk je ineens: He??? ze slaapt al een week goed 's-avonds... echt.....
 
Ja, hier is het ook elke avond huilerig zijn en niet willen slapen, alleen bij papa of mama. Inderdaad vanaf een uur of 6 of 7. Pas na de laatste fles gaat ie slapen...
 
Vergis je niet het kan best honger zijn.
Mijn dochter clusterde rond die tijd veel.
Al had ze van 18:00 tot 18:45 aan de borst gehangen, rond 19:00 wilde ze weer en om 20:00 nog een keer.
Zo dronk ze zich vol voor de nacht.

Het zal vast niet allemaal "echte" honger zijn geweest en ook een groot gedeelte mamahonger, maar haar gewoon lekker aan de borst hangen hielp wel erg goed.

Rond de 6 weken huilde mijn dochter ook erg veel, rond de 3 maanden werd dat echt aanzienlijk minder. Even volhouden nog, voor je het weet is ze het zonnetje in huis.
 
Bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik mag ook eigenlijk helemaal niet klagen hoor...want ze slaapt de rest van de dag en nacht hardstikke goed. Maar het niet weten wat ze heeft als ze zo hysterisch krijst is zo frustrerend. En de ene dag kan ik er beter tegen als de andere.
Maar ik moet me er maar bij neerleggen dat ze dan gewoon even huilerig is.

 
dit deed mijn dochter ook tot dat ze 14 week was op het cb noemden ze dat clusteren je kunt er soms wel moedeloos van worden maar het gaat wel minder worden hoor heeft even tijd en ritme nodig
 
Terug
Bovenaan