elke avond een strijd

elke avond is het voor mij een gevecht om bij mijn zoontje(14mnden) de tandjes te mogen poetsen. sinds een paar weken werkt hij echt niet meer mee. hij zet strak zijn kaken op elkaar en hij laat de tandenborstel er echt niet in. en als hij zijn mond al open doet, dan zet ie daarna de kaken op elkaar waardoor de tandenborstel vast zit. en ik dus nog niet kan poetsen. heb al geprobeerd hem af te leiden, maar dat helpt niks. laatst dacht ik dat kietelen de oplossing was, maar dat heeft ie nu ook in de gaten. het is zo frustrerend voor mij, ik wil natuurlijk niet dat hij gaatjes krijgt. maar goed, zoiets kun je niet uitleggen aan zo'n kleintje. en dat het gewoon moet en erbij hoort zegt hem natuurlijk ook nog niks ...
heeft er iemand tips ??
 
Hier niet echt tips die je nog niet hebt gehoord denk maar zet ze toch ff neer:
- zelf laten poetsen, miss dat hij dan ook toelaat dat jij het doet
- voordoen bij jezelf zodat hij ziet wat je doet, of laat hem jouw tanden poetsen
- ik zing tijdens het poetsen een liedje voor hem over tanden poetsen. Het eerste liedje zing ik en het 2e liedje mag hij zelf poetsen
- verschillende posities uitproberen, liggen/zitten, voor een spiegel zodat hij ziet wat je doet

Heb zelf nog niet echt een gevecht gehad, mijn zoontje vind het ook niet altijd geweldig maar krijg het redelijk voor elkaar. Bovenkant gaat wel altijd makkelijk dan de onderkant omdat hij daar vaak zn lip overheen legt. Gewoon blijven proberen.

Succes ermee
 
Hier was tandenpoetsen ook een ramp.
Toen ik dat bij de tandarts vertelde( was er voor mezelf) kreeg ik een boekje van Nijntje die haar tandjes moest poetsen. Dit boekje lazen we elke avond voor. Misschien heeft jullie tandarts dit boekje ook wel.
Hier heeft het boekje erg geholpen en nu kunnen we zonder problemen poetsen.
 
Ik heb mijn dochter van begin af aan zelf de tandenborstel gegeven.

Ze zuigt de tandpasta er vanaf en speelt een beetje met de borstel. Daarna ga ik op haar hoogte zitten en vraag ik of ik even mag poetsen. Meestal laat ze dat wel toe. Ze zuigt op de borstel of bijt erop. Of ik kriebel haar tong met de borstel, vind ze ook leuk.

Ik maak er geen gevecht van, dan wordt het alleen nog maar erger.
 
Terug
Bovenaan