ELKE AVOND HUILEN EN NIET NAAR BED WILLEN

we hebben een gezonde dochter, kil7m, van 3 weken oud. na 1 week, had ze redelijk haar nacht/dag ritme gevonden. nu hebben we sinds een week problemen met:
- kim vind het niet fijn om overdag en ´s avonds wakker in haar bed gelegd worden, krijst alles bij elkaar. (badderen vooraf helpt soms, echter, ze heeft een ontzettend droge huid) leg je har slapend in de wieg of bed, is er niets aan de hand. sliep ze nog niet vast genoeg als je haar in bed legt, is ze acuut wakker, gaan de ogen open en begint het huilen. heb haar regelmatig even laten huilen, maar het gaat over in krijsen, loopt flink rood aan, en is dan ook moeilijk te troosten.
- soms helpt een speentje, echter deze tuft ze elke minuut zelf uit. (vooral ´s nachts, blijf je lopen)
- overdag wordt ze regelmatig krijsend wkker na 2 uur en na veel pionieren en de fles geven, drinkt ze weer een volle fles leeg, terwijl ze al veel meer krijgt dan ze ndig zou hebben vlgs consultatiebureau.

wie kan er wat tips geven, we raken oervermoeid en uitgeput van de onzekerheid en slaploze nachten.

groetjes heidie
 
Hey Heidie,

Het hoort er een beetje bij de eerste 12 weken, en vooral in het begin zijn ze nog snel heel onrustig. dat is herkenbaar. Het is dus gewoon afzien!

Soms helpt een uurtje mamatanken goed... even lekker de tijd nemen om tegen je aan te leggen en dan weer in het bedje terug.

Huilen hoort bij jonge baby's. Probeer zelf af en toe eens lekker de deur uit te gaan... even geen gehuil... even een paar uur op jezelf.
En verdeel de nachten... ga anders op zolder slapen als je man/vriend aan de beurt is om eens lekker door te slapen... dan kan enorm helpen.

Gun het de tijd... het wordt echt elke week beter.

Sterkte hoor...
 
Hoi Heidie,

Met bovenstaande van bloempje ben ik het wel helemaal eens, maar ik zou nog wat willen toevoegen.

Onze jongste heeft ook heel veel gehuild. Krijsen en was vaak alleen op de arm stil. Ik wist me geen raad! Was helemaal uitgeput. Toen zijn we met hem naar een osteopaat geweest. Hij bleek een verkampte spier in zijn nek te hebben en had dus pijn als hij neergelegd werd. Ik weet niet of Kim momenten heeft dat ze wel lekker slaapt, anders zou ik je adviseren om eens een keer een consult bij een (kinder)osteopaat te doen. Baat het niet dan schaadt het niet. Oh ja, onze zoon heeft niet ingedaald gezeten en ik heb een hele snelle bevalling gehad en dat zijn waarschijnlijk de oorzaken van zijn probleem geweest.

Suc6, hopelijk heb je iets aan mijn verhaal en bovenal hopelijk gaat het snel beter met Kim, want als je zo moe bent dan kun je niets hebben en voel je je heel ellendig. Je kunt dan niet van je kindje genieten terwijl dat eigenlijk wel de bedoeling is.

Groetjes Corina
 
Ook mijn dochters hadden dit de eerste 4 maanden. Pas na een maand of 4 gingen ze makkelijker zelf slapen en ook vroeger slapen. De eerste 4 maanden sliepen ze ook altijd pas na de laatste fles. Het hoort erbij.
Bij mijn jongste heeft het echt veel moeite gekost om haar te leren zelf in slaap te vallen. Mijn hand op haar hoofd leggen was een tussenstap, uiteindelijk is het wel gelukt hoor.
Maar je dochter is 3 weken. Dat is nog heel klein. Niet gelijk denken dat je het verpest als je haar nu bij jullie in slaap laat vallen, dat komt wel goed als ze wat groter zijn.
 
we zijn nu inmiddels een paar weken verder en er zit al een beetje vooruitgang in. overdag vind ze het minder erg pm wakker in haar bedje gelegd te worden. ze huilt dan wel, maar als ik haar even laat huilen, valt ze snel in slaap. (ze huilt meestal als ze moe is)
verder knuffel ik haar lekker als ze echt in paniek raakt en als ik dan merk dat ze rustiger wordt en ik haar slapend in bedje kan leggen, en ze lekker doorslaapt, dan doe ik het daar voor dit moment ook mee en zijn we daar heel tevreden mee. op toerbeurt eruit is erg fijn, ik zat er even helemaal doorheen en nu kan ik tenminse ook even bijtanken. bedankt voor de tips.
 
Terug
Bovenaan